Nyinflyttade!

Hej hörni,
 
Nu är jag hemma! Och inflyttad i lägenheten jag och Jens ska hyra i ett år framöver. 
 
Det har vart några hektiska dagar, minst sagt. Jag kom hem i fredags, så nästan en vecka sedan, men det är väl lika bra att ta det från början: 
 
Jag har haft tre helt underbara veckor på Nya Zeeland, som jag får skriva mer om och visa bilder från när vi skaffat bredband, just nu är jag uppkopplad via telefonen, hehe. Men den 31 december var det dags att åka hem, så vid 18-tiden släppte min familj mig på flygplatsen. Det blev ett tårfyllt men snabbt hejdå, vilket var rätt skönt, och sen hade jag 6 härliga timmar framför mig på flygplatsen. Jag gick och satte mig på en bänk och läste min bok, och efter ett tag tog jag mod till mig att prata med killen som satt bredvid. Det visade sig att han var jättetrevlig och att han var värre än mig och skulle spendera hela natten på flygplatsen, så vi fördrev några timmar med att tjöta tills jag gick och åt middag och använde mina 30 min wifi till att prata med Jens. Sen lyfte vi runt 12-slaget, blev önskade Happy New Year på både engelska och kinesiska. Därefter hade jag 11 timmar till Hongkong som gick ganska snabbt, sov ändå en del eftersom det var natt i min kropp. 
 
Kom fram till Hongkong och en så gott som öde flygplats vid typ 05 lokal tid. Fick i mig lite frukost, pratade med folk hemma som hade sitt 12-slag, pratade ännu mer med Jens tills jag var tvungen att boarda nästa flyg. 12 timmar tog det från Hongkong till London och det var 12 riktigt sega sådana. Jag sov lite i början, och lite på slutet men annars inte så mycket. 
 
Väl framme i London så tog jag mig till motellet jag skulle sova en natt på. Det var så jäkla härligt att ta en dusch och lägga mig på en säng va. Skulle upp runt 04 så jag tänkte att jag lägger mig tidigt så jag får sovit några timmar. 19.30 sov jag som en stock, ända fram till 00.30. Därefter sov jag inte en blund. Så värdelöst. Kom hem till Sverige vid 10.30 på förmiddagen och klockan kändes som 16 typ, haha. 
 
Jag åkte i alla fall direkt hem och började packa, sen körde vi ett lass till lägenheten, och resten av kvällen packade jag mer och kämpade med att hålla mig vaken. När jag äntligen gick och la mig vid 22 så hade jag vart vaken i typ 20 h. Det är lite väl länge... 
 
Så ja, sedan dess har vi flyttat grejer, försökt komma i ordning, vart och handlat en hel del på Ica, jag har varit på Ikea tre gånger för att jag inte har något minne, osv. Det börjar likna något här hemma nu i alla fall! Det är typ två lådor med lite grejer kvar som vi inte riktigt klurat ut vart vi ska göra av, men annars är allt så gott som klart. Jag ska ringa våran hyresvärd idag och fråga om lite grejer, och så måste vi som sagt skaffa internet, men det är typ det som är kvar. Ska visa bilder någon dag! 
 
Nu ska jag fortsätta greja här hemma dock. Har redan kört fyra maskiner tvätt, en diskmaskin, slängt skräp och lagat soffan, så jag känner mig rätt produktiv ändå. 
 
Vi hörs! Puss

Kommentarer
Postat av: Göran

men fan va kuuuul! grattis!
visa bilder snart, puss å kram linnis

Svar: jaa, sååå kul!! taack. ni får komma och hälsa på. ska visa så fort vi löst internet properly, haha. miss u. puss
Linn Wollbrant

2015-01-09 @ 18:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0