26 och 27 december

Den 26e, alltså Annandag Jul, eller Boxing Day som det heter här, så åkte jag och Ellie ner på stan för lite sista "grown up time" innan campingsemestern. Vi köpte ett par skor till Lexie, men kom hem med fel storlek såklart, så jag och Lexie åkte först ner till parken för lite "Linn and Lexie time". Jag skulle egentligen åkt med henne men vi hittade inte ellies inlines så jag fick springa bredvid istället. Sen åkte vi in till Lower Hutt och bytte skorna. 
Det var varmt som sjutton! 
Så vi åt grillat på altanen till middag. 
Koncentrerad <3 
Narina och Lexie fick inte plats vi bordet, hehe. 
 
Sedan blev det tidig sänggång för dagen efter skulle vi upp i ottan för att åka på campingsemester!
Jag insåg, vid 6 på morgonen att jag inte tagit några bilder alls på huset, så jag sprang runt och gjorde det mitt i allt packade och frukostgörande, haha. Här i är i alla fall enda ändan av vardagsrummet, och altanten där ut genom dörrarna. 
Här är andra ändan av vardagsrummet. 
Och köksbordet
Och altanen! 
Trädgården och "min altan" som var utanför rummet där jag bodde. 
Köket. 
Mitt rum! 
Och utanför! Det fanns även en liten tvättstuga, ett garage, toalett och badrum, tjejernas stora rum, Ellie och Trevs rum och så au pair-rummet förstås. Men ja, det blev inga kort på dom, hehe. 
Sen bar det av! 
Första "spring och kisse-stoppet". 
Selfie on the way! 
 
Det tog ungefär 6 timmar att köra upp, skulle jag säga. Vi stannade några gånger för att kissa, och så i Taupo för att äta lunch hos Ellies faster och hennes stora familj. Det var några släktingar där som hade bott i Sverige i några år, vad är oddsen liksom?! Sen åkte vi även till ett stort badhus med vattenrutchkanor etc. innan vi åkte vidare och kom fram till det här: 
Tältet! Aka slottet, typ. Har aldrig sett ett så stort tält tror jag, haha. Jag sov i ett litet tvåmannatält bakom det stora. 
Middag!
I egna stolar. Så söta :) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0