Lägis

Alright, då kommer det äntligen lite bilder på lägenheten! Håll tillgodo med bilkvaliteten. Jag tog bilderna mitt på dagen, men dom blev ändå så mörka att jag var tvungen att dra i lite reglage efteråt...

Här har vi då vardagsrummet! Soffan och soffbordet fanns i lägenheten när vi flyttade in, så det hade vi inte med oss. 
Tittar man till vänster ser man vår balkongdörr (längtar till första vår-solstrålarna) och en hyll-möbel som också fanns här. 
Ett matbord – som vi valde att ha i vardagsrummet istället för köket – fanns också. Stolarna har vi fått låna av mamma. 
Ovanför matbordet (man skymtar den ena hyllan i bilden ovan) hängde det två hyllplan som vi bara ställde våra (mest mina, hehe) saker på. 
Här ser man bra! 
Om man vänder sig helt om från förra bilden ser man två tavlor, på motsatt vägg liksom. Planschen till vänster släpade jag på hela vägen från Nya Zeeland och den högra klickade jag och Jens hem för ett tag sedan. 
Bredvid tvn hänger Jens gitarrer. Här skymtar man också öppningen till hallen. 
Och här har vi tvn. Till vänster är den väggen med tavlorna. 
Här är öppningen till hallen som sagt. Rakt fram är toaletten. Ytterdörren är ut till höger där mattan är på golvet, och innan hallmöbeln är det en dörröppning till vårt sovrum. I vänstra hörnet är öppningen till köket. 
Här ser man bättre! Spegeln har vi fått låna av Pia och Bert, och hallmöbeln fanns här. 
Här är vårt sovrum! Alla gardiner har vi förresten också lånat av mamma, hehe. Och det är inte lampan som är sned, det är fönsterkarmen... Gammalt hus, haha. 
Den här byrån står till höger om öppningen. Så om man hade svängt direkt höger från förra bilden hade man sett det här. 
Och direkt vänster hittar man min klädstång och min bokhylla med skor, lite halvgömd sådär, hehe. 
Tvättkorgen som det tog år att hitta. Vet ni hur svårt det är att hitta en tvättkorg som inte är det fulaste ni någonsin sett, inte är utan lock och inte kostar multum? Skitsvårt. 
Sen kommer man in i köket! Barbordet är det jag hade som skrivbord en gång. Stolen har vi lånat av mamma, och dom två stolarna man bara kan skymta har vi köpt på blocket. 
En tavellist satt på väggen så vi ställde upp lite böcker. 
Och här är själva köket! Öppningen ut till hallen är precis till höger ur bild. Till vänster kan man skymta micro och ugn, och till vänster om dom är kyl och frys. 
Bättre bild på skåpen! 
 
Och det var allt jag hade! Badrummet är för litet för att visas på kort typ, hehe, men det är ändå inte så mycket att se. Hoppas det inte blev allt för rörigt. Saker jag fått förklara för folk som vart här är att golvet är helt nytt, köket är typ 2 år gammalt, hallen är relativt nymålad, vårt sovrum har Jens målat med lite hjälp (medan jag var i solen och gottade mig) och huset är typ från 50-talet eller nått sånt. Det är rätt gammalt i alla fall. 
 
Så, såhär bor vi! Vi älskar det. Det är verkligen jättefint, och ligger så himla bra med nära till stan och sådär. Jag vill gärna ha upp lite tavlor och sånt i vårt sovrum, men det är inte Jens största prioritet, så vi får väl se när det blir. Antagligen lagom till vi ska flytta ut! 
 
Nu är det dags för mitt huvud att landa på kudden. Jag har tenta imorgon så ska väl försöka sova mig smart nu, eller nått. 
 
Puss! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0