Horse riding and Mount Maunganui

Dag ett på campingen vaknade vi runt 7, vilket i alla fall jag senare upptäckte var den ultimata tiden. Längre än så gick nämligen inte att vistas i mitt tält då värmen steg till typ 100 grader rätt fort. 
Världens bästa stol! 
Vi spelade boule! Ser ni katten till höger i bild? Han heter Ging, och har bara ett öga. Det andra ögat finns liksom inte alls. Det är inget hål eller så, utan bara massa päls och inget öga, såg rätt läskigt ut. 
Sen fick vi äran att rida Fleur! Eller ja, inte jag då förstås. 
Dom var såååå exalterade! 
Katya fick börja. 
Och sen Lexie, och tillslut båda två en sista sväng. Det bara lös i ögonen på dom, så gulligt! 
Sen satte vi oss i bilen och åkte några timmar till Mount Maunganui! Här uppe står vi på en kulle typ. 
Trädet i bakgrunden är Nya Zeelands jul-träd, med dom röda blommorna. Kommer aldrig ihåg vad det heter dock, haha. 
Och stranden! Jag trodde det skulle vara svinkallt, men det var faktiskt väldigt skönt i vattnet så jag badade typ oavbrutet, med tjejerna i omgångar. Dom ville hoppa i vågorna. 
Åh, sommar alltså. 
Sen var alla bra trötta så vi väntade här på Trev när han hämtade bilen. 
På väg hem stannade vi och köpte med oss lite mat, och sedan åkte vi förbi ett vattenfall. 
Där man kunde bada! Det var verkligen magiskt. 
Och så vackert. Bara njöt och njöt och njöt. 
Här är bara lite av fallet. Resten såg man bättre från vägen där uppe. 
Så kom vi hem och avslutade kvällen som vi skulle komma att avsluta alla kvällar: men ost, bröd, fisk, vindruvor och massa annat gott. Och vin såklart. 
 

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Alltså drömmigt värre! Älskar hur du liksom förlänger resan lite genom att ta det lite i taget och bilderna är bara så mysigt underbara så att det nästan vore som om jag var där <3

Svar: Haha, helt ärligt så är det för att jag glömmer av det, men kul att det uppfattas så ;) Men håller med om att det tar en tillbaka. Älskar att sitta och kolla igenom bilderna! Hoppas allt är bra med dig <3
Linn Wollbrant

2015-02-01 @ 21:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0