Lite mer människa

Lördag idag. Med andra ord fyra dagar efter operation, och jag är människa igen. Eller ja, på väg i alla fall. 
 
För att berätta lite mer så blev jag förkyld för typ en vecka sedan. Det blev bara värre och värre, dock utan feber och halsont, men för att jag inte skulle bli besviken så ställde jag in mig på att bli nekad på sjukhuset och få en ny tid. Kanske både bra och korkat, för när jag väl kom ner så var jag så inställd på att få åka hem igen att när dom tog in mig och gav mig kläder och grejer så blev jag så himla chockad att jag typ glömde säga hejdå till Jens som hade kört ner mig, haha. 
 
Anyway, fick bytt om, en nål i armen, blev ritad på av kirurgen, la mig i min säng och väntade och sen var det egentligen bara iväg till narkos-sköterskorna och operationssalen. Sen var jag borta några timmar, vaknade upp och var drogad på ett helt sjukt sätt. Jag kunde liksom inte hålla ögonen öppna utan somnade typ var 10onde minut. Ringde Jens och mamma men fick panik när jag kände att jag somnade så jag bara sa att vi var tvungna att lägga på, haha. Sen fick jag sova kvar på sjukhuset över natten så att dom hade lite koll på mig och sådär. Jag fick i mig lite mat på eftermiddagen och mamma och Emil tyckte jag såg pigg ut när dom kom och hälsade på. 
 
Fick åka hem vid 11 dagen efter, men då började det hemska. Hade så jäkla ont och mådde vidrigt illa av tabletterna jag fick med mig hem, så när jag vaknade upp på torsdagen kunde jag inte äta och allt jag kämpat i mig hela förmiddagen kom upp vid lunch. Då frågade jag mig verkligen vad jag hade gjort, men jag ringde till kirurgen och frågade, och dom sa att det kan vara tabletterna, så när dom gick ur kroppen tog jag inga nya och mådde mycket bättre. 
 
Nu är det som sagt fyra dagar efter och jag har vart ute på en liten promenad som tog helt kål på mig, haha. Fick stanna och vila och har varit helt däckad i soffan sedan jag kom hem. Vi har i alla fall bytt "förband" liksom, så jag har fått se dom och allt ser bra ut, tror jag. Det kliar väldigt mycket och värker en del, men har inte alls lika ont längre. Och kliandet är tecken på läkning, sägs det ju. 
 
Ska på återbesök på tisdag, så då får vi se mer! Just nu längtar jag så jag tror jag dör efter en dusch och att få sova på mage. Kan inte ens ligga på sidan som det är nu och jag blir galen av det. Duscha får jag bara göra från midjan och neråt, så det luktar inte så fräscht i mina armhålor kan jag meddela. Man torkar av så gott man kan med en fuktig handduk typ, men det hjälper väl inte nämnvärt. 
 
Så, nu vet ni lite mer hur det ligger till! Uppdaterar mer när jag orkar, som sagt. 
 
Och tack för alla fina sms och all omtanke, så himla gulligt att ni tänker på mig! Puss

Kommentarer
Postat av: Karl-Åke

puss å kram linnis

Svar: <3
Linn Wollbrant

2014-09-13 @ 18:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0