Cortègen och att jag mår skit.

Johanna påpekade att jag bloggar dåligt, så here I am, lyder order. 
 
Igår var det Valborg. Jag jobbade, gosade med barn framför Frost (SÅ BRA?! Måste se den på engelska också), sen åkte jag in till stan för att se på Cortègen. Första gången faktiskt. Det var riktigt kul, även om en del vagnar var rätt problematiska, så att säga. Jens var urgullig som glassbåt, bildbevis kommer här: 
 
 
Sen slog det till hos mig och jag grät hela vägen hem från Kungsbacka. Ett under att jag inte körde av vägen när jag kom på att mamma inte ens är hemma. Bad till gud att Runo i alla fall skulle vara hemma, och det var han som tur var. Kanske dags att inse att man inte mår bra. Typ någonstans. 
 
Idag önskar jag mest att jag hade ett par solglasögon med styrka så att jag slapp linser men ändå kunde vistas utomhus. 
 
För övrigt var Orust likadant. Så jävla jobbigt med den här kärnfamiljs-grejen som man "utsätts för" varje gång man är med familjen Andersson. Dom har liksom allt jag inte har, och dessutom så räknar dom in mig i deras familj och det är så jävla fint att jag gråter av bara det. Så ja, jobbiga dagar det sista. 
 
Det jobbigaste är att det liksom alltid kommer något nytt. Först tog jag tag i brösten, sen tog jag tag i psykologen, nu har jag tagit tag i min rygg också, men samtidigt som jag tar tag i allt så är det liksom 100 andra grejer bredvid som bara plussar på, typ skola, jobb, pengar, flytt osv. Vill inte vara med längre. 
 
Anyway, här kommer lite bilder: 
Tog en liknande sån här bild och precis när jag tagit den kommer det en bil med släp och nån jävla grej på släpet som inte satt fast och därför lät som satan. Stackars Hanna fick ju hjärtattack, och jag med pga hade telefonen i handen..
Vitsippor <3 
Så himla grönt vid graven. 
Åt glass på glasscafét med mina bästa när alla var hemma. Saknar dom så. 
Ängen mellan Jensi och jobbet har blivit lila?! Så pass fint. 
Det här landet är magiskt så ofta. 
Grillade korv. 
Jens tog jättefina bilder på en liten kompis som kom på besök. 
Och en till kompis. 
Sen plockades det japanska ostron som det käkades. Jag vågade inte riktigt med risk för att typ bli magsjuk, men det var ingen som blev dålig så nu ångrar jag mig litegrann... 
Ödlis igen. 
Solen gick ner. Ville aldrig gå härifrån. 
Postade min ansökan till yh. Så nervös. 
Sofforna och bordet har kommit! Ligger i den till höger right now. Asbra! 
Mamma tog kort på tjejen med sämst hållning i hela världen typ? 
Finast på Cortègen!!
Jens ekipage, så roligt! 
Näe förresten, hästarna var näst bäst. Allra bäst var Gru <3<3<3 
Minions!! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Även fast jag finns långt borta rent avståndsmässigt så finns jag här! Jag tycker att du är helt fantastiskt och jag ser så mycket fram emot att få se dig så himla snart! <3

2014-05-01 @ 16:29:56
URL: http://jasminei.blogg.se/
Postat av: Johanni

Puss, bara en stor jävla piss full med energi, Puss

2014-05-02 @ 10:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0