Söndagsmorgon

Godmorgon! 
 
Vaknade vid 07.30 av att jag låg tvärs över sängen, och sedan kunde jag inte somna om så jag åt frukost i sängen samtidigt som jag läste ikapp mig på bloggar och twitter. Googlar lite objektiv också, är rätt så sugen på ett Nikkor 50mm f/1.4, men det kostar dryga 3000 så jag får väl vänta tills jag fått några fler löner innan jag kan investera i ett sånt... Borde egentligen lämna in min kamera då manicken som mäter av ljusförhållanden och sånt där inte funkar, men det kommer väl gå på en miljard typ, så jag får nog klara mig utan det... 
 
Googlar kappor för glatta livet också, och har fastnat för en från H&M, men det här med att handla kläder på nätet är liksom inte min grej. Kanske för att jag inte är "normalbyggd" så att jag måste prova typ tre olika storlekar på varje plagg jag ska köpa för att se vilken som sitter bäst och att man inte kan det på nätet och då måste skicka fram och tillbaka och betala frakt och krångel krångel krångel typ. Fast å andra sidan har jag inte hittat något i butik än, så man kanske får chansa... Världsliga problem jag har känner jag. 
 
Ligger för övrigt och väntar på att mina bröder ska vakna så att vi kan åka till Kungsbacka och kolla på vinterjacka till dom. Sen ska jag hem och göra ingenting tills Jens kommer hit vid 20 typ. Då ska vi ligga i sängen och se på Suits har jag bestämt. Det har varit planen i typ tre dagar, men det har kommit något emellan varje gång. 
 
Måste ta upp något ur frysen så jag har något att laga middag med också? TIPS NÅGON? Har uppenbarligen ärvt min mammas kreativitet när det gäller mat, dvs HAR INGEN ALLS. Får gå ner och kika i någon receptbok kanske. 
 
Just det, vi åt krabbor också! Och den lilla svarta pricken vid stolsbenet är musen vi hade i personalrummet i fredags, haha. 
Perfekta fredagen: jobb på förskolan med strålande sol och sedan en ridtur. 
Här är en kass bild på kappan och snapchatten jag och Emil fick som svar på våran puss-bild, haha. 
 

Kommentarer
Postat av: josefin wikman

har du fullformatskamera eller inte? Jag funderade nämligen på att köpa ett 50mm men efter att ha läst en himla massa förstod jag att jag skulle ha 35mm som är som ett 50mm på min kamera som inte är fullformat, fattar du? 50mm på en ickefullformatskamera tror jag blir för inzoomat, mitt 35mm är perfekt. alltså det händer nästan aldrig att jag måste backa massa eller gå fram. men har du fullformat är det 50mm du ska satsa på! Jättevärt objektiv!

Svar: Åh, tur att jag har dig! Min är nog inte fullformat så då ska jag nog också ha ett 35 mm då... Vad tycker du om ditt?
Linn Wollbrant

2013-09-29 @ 11:52:42
URL: http://josefinwikmans.blogg.se
Postat av: josefin wikman

alltså äääälskar det! just att man kan ha så lågt bländartal gör att bilderna blir så mycket bättre, dessutom hatar jag att fota med blixt och man kan ta ganska bra bilder ganska sent med det. Det är ju hyfsat litet och smidigt också.

Svar: Ja, det är jag ute efter, men nu blev jag jätteosäker på om jag ska ha 35 eller 50... Får nog gå in till nån affär och testa!
Linn Wollbrant

2013-10-01 @ 23:09:13
URL: http://josefinwikmans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0