Ett tyst hus

Alltså, det här med att vara ledig/arbetslös när alla andra är i skolan eller på jobbet? 
 
Har min första "riktiga" sådan dag idag. Vaknade strax innan 9 och gick upp till ett tomt hus. Äter frukost själv och sätter på radion för att det är så himla tyst liksom. 
 
Så har jag bestämt mig för att gå ner till alla förskolorna i Åsa och säga hej, lämna en lapp och tala om att jag finns, men eftersom jag drar mig så in i helvete för sånt så är det ganska jobbigt att faktiskt komma iväg. Jag har ju ingen tid att passa liksom? Har i och för sig en tid att passa, för jag ska till min elev klockan 15, och bara tanken på att jag ska vara där om 5 timmar gör mig stressad som satan, trots att jag vet att det inte tar 5 timmar att cykla runt i Åsa, snarare 1-1,5.. 
 
Oh well, nu ska jag försöka ta reda på hur mycket kläder man ska ha på sig i det här knäppa vädret, och ta mig ut. 
 
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0