Vetenskapens värld

Såg precis ett avsnitt av Vetenskapens värld där dom försökte komma fram till varför män är längre än kvinnor, och efter många om och men så fick man reda på att samhällen systematiskt ger män/pojkar mer mat och pga det så växer dom mer, dvs blir längre och större. Skoj att patriarkatet är så djupt rotat att alla kvinnor får mindre mat än alla män. Kul, mycket kul!! 
 
Imorgon ska jag jobba i Gällinge. Börjar 07.30 så jag ska verkligen hoppa i säng nu. Har haft några dåliga nätters sömn, vet inte varför.. Bert sa att han inte kan sova när det är är sån där fullmåne som det vart i helgen, att han bara drömmer massor och sover jättelätt, och jag har haft exakt samma, så det kanske är det? 
 
Det var väl typ det. Väntar med spänning på att få mens så att jag får testa min menskopp som kom häromdagen! På tal om det får jag kanske ställa klockan några minuter tidigare då, för räknar med den imorgonbitti med tanke på hur min mage har känts dom senaste timmarna... 
 
Well well, ska sluta tjata och hoppa i säng. 

Puss!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0