Påskfirande

På/I Nya Zeeland (vad säger man egentligen? För det är ju en ö.... Eller, två öar. Jaja) så firar man påsk på Påskdagen med lite god lunch och "Easter egg hunt" för barnen, om jag förstått det rätt. Alla affärer (även matäffärer och sånt) är stängda på Good Friday/Långfredagen och idag, Påskdagen.
 
Tjejerna skulle dock till sin pappa denna helgen, så vi valde att fira påsk i fredags. Då kom Mormor och Morfar, deras två kompisar, Trev och hans dotter, och Ellies bästa kompis.
 
Vi började med ägg-letandet.
En mycket nöjd Lexie!
Och en oerhört glad Katya.
Och den makalöst goda lunch/brunchen. Det är "hot crossed buns", lax, bröd, sylt, lite olika sorters ost och den fantastiska Easter bunnyn! Ellie tog mitt lussebulle-recept och gjorde en stor kanin av det hela. Sååå gott.
Här är den i närbild, hehe.
 
Och sedan åt vi tills vi storknade. När flickorna sedan blivit upphämtade åkte jag och Ellie och badade bubbelpool och när vi kom hem började vi läsa Au Pair profiler. Känns konstigt att det ska komma någon efter mig...

Kommentarer
Postat av: josefin wikman

alltså är sånna hot crossed buns goda? Ser jämnt dom i mataffären men fattar inte vad det är för något?

Svar: haha, alltså. sådär? vi hade russin och nån gelegrej i, och jag är inget fan av det, men om man hade tagit bort dom är dom goda!
Linn Wollbrant

2013-03-30 @ 23:35:44
URL: http://josefinwikmans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0