Kort påskvecka

Ops, där försvann den veckan ja. Det är ju en kort vecka i och för sig, men ändå.
 
Måndag jobbade jag halvdag, tisdag "heldag" och onsdag likaså. Nu kan jag ju förresten passa på att berätta om Ellies nya jobb då!
 
Hon har alltså fått en tjänst inne i Wellington och ska jobba med nyfödda. På sjukhuset i stan så har dom lite andra arbetstider än nere i Lower Hutt, så hon kommer jobba 12-timmarspass, dvs 07.00-19.30 eller 19.00-07.30. Dock bara 2-3 ggr i veckan. Plus att hon slutade sitt gamla jobb förra veckan och är ledig fram tills hon börjar det nya i slutet av april. För mig innebär det då färre. men längre, arbetsdagar, och att jag kommer få jobba mina första nätter. Och nu, fram tills hon börjar då, så blir det väl lite annorlunda jobb också. Tjejerna är ju väldigt "mammiga", men vi samarbetar så gott vi kan! Jag går upp med dom på morgonen, ibland hämtar Ellie, ibland hämtar jag, osv.
 
På tal om att gå upp på morgonen. Jag försöker få min telefons batteri att hålla lite längre än en halv dag, så jag har låtit den ladda ur fullständigt nu typ 3 gånger. Än så länge verkar det faktiskt funka? Men i alla fall. Igår när jag gick och la mig hade den typ 12% kvar, så jag satte alarmet och tänkte att "den överlever nog till imorgon bitti, och gör den inte det går väl alarmet igång ändå" precis som det gjorde på min gamla Sony Ericsson! Men icke, den dog, och inget alarm gick igång. Vaknade typ 07.40 av att Katya låg och skrek "muuuuummyyyy". Ops... Pinsamt. Men, det löste sig ganska fort, och ja, numera vet jag ju att alarmet inte går igång om telefonen dör. Alltid något!
 
Ikväll kommer Cosi för lite middag och så, eftersom vi inte kommer träffas på typ 3 veckor framöver?! Hon ska ut på äventyr, och jag med. Sen är det långfredagen, och påskafton, och påskdagen och annandag påsk. Och efter det, så är det 3 dagars jobb och sedan åker jag!
 
Men nu ska jag fortsätta läsa bloggar, puss&kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0