24 Juli 2013

Hej kompisar!
 
Ett tag sedan nu, kanns det som. Idag ar det redan onsdag, och aven pappas fodelsedag. 46 ar skulle du fyllt pappa. Gamling!
 
I alla fall. Har jobbat hela dagen och ungarna har varit saaa trotta och jobbiga och griniga va. I omgangar dock. Lexie har varit som en bergochdalbana hela dagen. Katya har slagit sig och gratit at allt som gar att grata at. Det borjade med att hon trillade ner fran vaningsangen, och sen gick hon in i saker, trillade, slog i huvudet och brot ihop for minsta lilla sak. Blev lite skraj nar jag insag att hon verkligen trillat fran toppen av sangen dock, det ar ju ratt hogt liksom. Vi hade i alla fall en sista playdate med Cosi och hennes ungar, och sen har jag mest tvattat sangklader, forsokt ta hand om skrikande barn och stadat. Sa skont att dom ar i sang nu, haha.
 
Nu har jag 3 langa dagar kvar och 1 nattpass kvar att jobba, sa 5 dagars jobb med andra ord. Kanns sa javla sjukt. Har liksom 10 hela dagar kvar har?
 
Pa lordag har jag, Cosi, Bea, Sonja och Anna hejdamiddag ihop, men jag blir nog inte ute lange for jag borjar jobba 7 dagen efter, tjoho.
 
Var nere pa banken igar och skulle satta over min bonus och mina sparade pengar till mitt svenska kort, men tjejen pa banken sa att jag kunde gora det hemma. Sa ja, efter lite krangel och googlande sa fixade jag det ocksa. Hade ju med i planeringen att det skulle ta upp till en vecka att for over pengarna dock, sa tog det inte ens en dag? Jaja, battre att vara ute i tid.
Patal om att vara ute i tid, mamma; du vet att jag vill (ska!) ha tillbaka mitt simkort med mitt nummer och sadar nar jag kommer hem va? Sa du far losa det med Emil och hans kort osv.
 
Sa ja, det jag har kvar ar en hejdamiddag med Lulu's familj pa fredag, Au pair-hejdamiddagen pa lordag, och sedan blir det familje-hejdamiddag pa tisdag for att Ellie jobbar onsdag och torsdag, och sen kommer ju Leonie och tjejerna aker till sin pappa pa fredag. Ska forsoka lana en vag av en ny svensk tjej sa jag kan vaga min vaska ordentligt (eftersom det inte funkade med Jens nar vi forsokte vaga den har) och sa ska jag packa i borjan av nasta vecka. Eftersom Leo kommer redan pa fredag sa ska ju jag vara ute ur mitt rum da. Det loste sig bra dock for jag kan sova i Lexie's sang eftersom hon ar hos sin pappa. Kanns sadar att packa dom dagarna jag jobbar, och fredag kommer nog vara fullt upp, plus att jag antar att vi ska stada igenom rummet och tvatta lakan och allt sant dar, sa jag vill liksom vara klar. Plus att jag behover lite tid pa mig att hinna lamna tillbaka vagen till Emma, som den svenska tjejen heter.
 
Well well, cykelstall. Nu har jag babblat igen. Jag gar igenom det har for mig sjalv och alla jag kanner typ 4532665 ggr om dagen, sa jag kanner att det kanske borjar satta sig nu, att jag faktiskt ska aka hem. Kanner mig nastan sa forberedd jag kan bli. Jag ar mest nervos infor hur det ska bli att saga hejda till tjejerna eftersom dom kanske inte riktigt hajar da dom aker till sin pappa. Och sen vet jag inte om Leo ar har samtidigt och ja, det kan bli kaos helt enkelt. Efter det ar det nog London jag ar mest nervos over. Men det gar bra!
 
Nu ska jag satta mig i soffan och slappna av innan Ellie kommer och vi ska kaka middag.
 
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0