SEVENS

Åh herre gud. Vilken helg.
 
Sevens är, som jag skrivit förut (tror jag), en rugbyturnering. Det är Wellingtons största sportevenemang och ett av Nya Zeelands största.
 
Såhär står det om man googlar lite;
It also has a reputation for a party atmosphere, with a large proportion of attendees choosing to wear fancy dress. Recent years have seen large groups of costumes that vary from Fred Flintstone and Wilma to Care Bears, dance troops, wrestlers and many other interesting costumes. More recently items of recent media interest or advertisements form a key theme. Saddam Hussein, Osama Bin Laden, George Bush have made appearances. Movie figures such as Men in Black and Austin Powers are crowd favorites and an impersonator of Austin has been a regular feature each year performing to the crowd.
 

Det är alltså ett gigantiskt maskerad-party, hela helgen. Jag hade inga biljetter till själva rugbyn, men jag var i stan båda dagarna.
 
Det hela började med att jag åkte in till stan och förfestade (utan alkohol och kostym) med Josefine, Brit och Amanda, och så Brit's värdmammas kompisar.

Ninja girls
Det är oerhört seriöst med kostymerna, upptäckte jag, haha. Hade inte förväntat mig att folk skulle ta det på så stort allvar.
 
Där hängde jag en stund, innan jag åkte hem en snabbis för att sedan åka med Ellie in till stan. Därefter plockade jag upp Elin och Karin från flygplatsen. Vi hämtade sedan upp Cosi, skyndade oss hem, drack och gjorde oss i ordning, och sedan tog vi taxi in till stan. Väl framme så var det helt sjukt mycket folk, och sån jävla stämning! Helt galet roligt.
 
Leopard 1 & 2, och catwoman!
 
Elin hade dock fått i sig lite för mycket på lite för kort tid, haha. Så ja, vi åkte hem vid halv tre någon gång, vilket är tidigt om man är och dansar i den här staden... Dagen efter mådde hon såklart inte så bra, haha, så efter att vi gjort ett tappert försök att få henne att vakna till liv med hjälp av lite crêpes så åkte vi hem och lämnade henne i sängen och fortsatte in till stan.
 
Elin mådde bra som sagt!
Glass!
Som sagt, folk går all in!
Spelar ingen roll hur gammal eller ung du är, alla är utklädda och alla partar.
Som sagt, hela staden festar och det är galet mycket människor överallt. 
 

Till Frida: Klas-Göran mår bra och hade precis en fight med en sjöelefant!

Sedan åkte vi hem och åt tacos och gjorde oss i ordning än en gång.
 
Väl inne så var det, om möjligt, ännu mer folk än dagen innan. Och nu hade dom stängt av alla gator omkring Courtney Place så att inga bilar fick köra där. Klubbarna hade "flyttat ut på gatan" och hade tält och bar utanför. Musiken hördes överallt och folk dansade och festade mitt ute på gatan. Helt makalös stämning, och vi hade så jävla roligt!!
 
Tro det eller ej, men jag var nykter på lördagen och körde hem, för det var för krångligt och dyrt med taxi och buss och hela köret, plus att leoparderna skulle åka buss hem till Auckland dagen efter, och den gick 9 från stationen, så då skulle jag köra dom dit. Hade dock fruktansvärt roligt ändå, mycket tack vare mina fina vänner! Längtar tills dom kan komma hem och fuldansa med mig på bästkusten, haha.
 
Vi fick typ 2-3 h sömn i natt, och kanske 5 natten innan, så idag tog jag igen det med att sova till halv två, hehe. Har inte gjort många knop efter det kan jag tala om.
 
Imorgon är det jobb igen, och så kommer Therese förbi Wellington igen! Sedan kommer Lis, och till helgen är Josefine ensam hemma så då ska jag våldgästa hennes hus minsann. Full fart!
 
Nu ska jag försöka sova här borta, trots att jag inte varit vaken allt för många timmar, haha. Puss!
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Sag ut som att ni hade galet kul ju! :D
Bra att du haller ett öga pa Klas-Goran at mig, skäll lite pa honom, gillar inte att han hamna i slagsmal...

Svar: det var aaaaaaawesome!! det ska jag göra, banna honom lite, hehe
Linn Wollbrant

2013-02-03 @ 12:05:58
Postat av: johanni

sheeet av gauuulet mannnen!

Svar: bara förnamnet ju!!
Linn Wollbrant

2013-02-03 @ 18:38:36
URL: http://stoltankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0