Tre underbara timmar på en häst och ett hemskt bungy jump

Efter en tidig hemgång från krogen (var i säng innan 2, när hände det senast liksom?) så ringde klockan 07.30 igen. 08.15 blev jag upplockad för resans höjdpunkt nästan; 3 timmars ridning! Jag njöt nått så fruktansvärt i tre timmar, trots ömmande rumpa och värkande fot (som svullnade upp som fan efteråt...).
Vi red i en dal typ, eller vad man ska kalla det. Berg överallt omkring i alla fall.
Förbi kossor!
Där borta någonstans har dom spelat in jättemycket av Sagan om ringen.
Igenom floden.
Fram till sjön!
Min polle hette Zodiac, så gullig! Och stor...
Mitt sällskap! "Ledarhästen" hade vart med i Prins Caspian (Narnia 2) och flera av dom andra hästarna var tydligen filmstjärnor också, haha.
Efter otaliga galopp- och travsträckor så red vi tillbaka, och trots att jag hade ont överallt i hela kroppen i en vecka så var det så himla värt det. Ska verkligen försöka ta upp ridningen när jag kommer hem igen. Saknar det så mycket.
 
Sen var det direkt hem till hostelet, boka bungy, äta något och sedan bar det av. 134 m slängde jag (blev knuffad) mig ut för. Såhär såg det ut:
 
Och jag har ingen aning om varför bilderna ligger ner, och får inte ordning på det heller. Litar helt enkelt på att ni kan vrida på huvudet.
 
Kunde inte heller hitta någon kod så att jag kan lägga in videon här, så ni får väl länken istället dårå.
 

Det var typ det sjukaste jag gjort.
Jag var så nervös att jag inte visste vart jag skulle ta vägen, men jag blev inte rädd förrän jag skulle gå ut på en där lilla jävla plattformsgrejen. Hade typ 7 cm kvar, och då ber han mig att ta ett steg till .Då kände jag bara att nej, jag klarar inte det här. Kände nästan hur tårarna kom. Men, sen var jag iväg. Han räknade ner, och knuffade mig ut typ, haha. Adrenalinet var helt galet också. Kunde knappt andas på vägen upp.
 
Jesus, kollar på bilderna nu och hela magen knyter sig typ. Jag har verkligen gjort det?!
 
Sen var det bara en dag kvar, som jag spenderade på ett café med en bok, typ. Och så gick jag på bio, själv, för att fördriva tiden, haha. Sedan åkte jag hem. Dumma flygbolaget hade ju ändrat flighten dock, så jag flög upp till Auckland för att sitta där i 4 h, och sedan ner till Welly igen. Kände liksom efter en timme i luften att "hej hej Wellington", kan ni droppa mig här eller? Men, det kunde dom inte nej.

Och det var den resan. Som sagt, det var verkligen upp och ner. Vissa stunder ville jag lägga mig ner och gråta för att jag kände mig så ensam, men nu efteråt känner jag bara att jag är jävligt stolt över att jag faktiskt åkte, och att det gick så bra! Jag är så jävla bra!
 
Och nu är jag hemma i vardagen igen, så nu slipper ni bli uttråkade med massa bilder från ett av världens vackraste länder, hehe. Puss!

Kommentarer
Postat av: kråkiz

FYFAN VAD COOLT!!!!!

Svar: förstår det knappt själv!!
Linn Wollbrant

2013-04-24 @ 21:20:56
Postat av: Sten

herregud människa. puh
puss

Svar: puh, exactly what I feel. (using someones computer since mine shut down, hehe. get used to me writing in English cuz writing without the last three letters.)
Linn Wollbrant

2013-04-25 @ 15:57:57
Postat av: Sara Milding

Herregudd!! Kollade på videon när du hoppade, du är grymt modig!! Har funderat på att göra det själv, men tror jag skulle banga när jag kommit upp för jag är ganska höjdrädd.... Ångrar du det? Eller var det värt? Njuter man något eller har man bara panik hela tiden?? Sjukt cool såg du ut iallafall! /tjejen som fick höjdskräck bara av videon

2013-05-10 @ 17:23:38
URL: http://smilding.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0