Pancake rocks, stränder, sälar och Greymouth

Så, mot Greymouth var det ja.
 
Jag var lite orolig innan jag åkte över att bussen inte skulle stanna någonstans efter vägen utan bara köra direkt, så att jag skulle missa saker så som Pancake rocks och sådär, men det gjorde den som tur var!
 
Det började bra med punktering/söndrigt däck på bussen, haha. Vi blev typ 45 min försenade, men helt ärligt så gjorde det inte allt för mycket då Greymouth är, som namnet antyder, ganska grått och tråkigt.
Här stannade vi bara ut med vägen för att ta kort på den vackra floden som rann några meter ner. När det har regnat mycket så kan det tydligen svämma över hela vägen, vilket kändes ganska omöjligt just nu...
Nästa stopp var vid en sälkoloni, men jag såg typ en säl, haha.
Vackert var det i alla fall!
Bara ungefär 1600 mil hemifrån...
Träffade på en väldigt oblyg weka, en av dom inhemska fåglarna här som inte kan flyga.
 
Nästa stopp var vid en vacker strand.
Vi gick genom en skog..
Och kom ut till detta!!
 
Efter det stannade vi vid Pancake rocks!
 
Efter det kom vi äntligen fram till Greymouth där jag installerade mig, gick och handlade och gick hem i denna solnedgången:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0