3 månader

Idag är det tre månader sedan jag åkte hemifrån. Tre hela månader. Tänk att jag varit i ett annat land så himla länge. Det känns knäppt när jag tänker på det. Jag har aldrig varit utan min mamma såhär länge? Bara det liksom. Inte för att jag är någon överdriven mammagris, men ändå.
 
Har med andra ord gjort en fjärdedel nu. Det känns också sjukt. Att jag bara har tre gånger så lång tid kvar...
Tid alltså, det gör mig galen och förvirrad, på alla möjliga sätt.
 
Just för tillfället är jag helt makalöst trött, och har varit i typ två veckor? Men, det blir väl bättre antar jag. Längtar till varmare väder igen. Det var ju här ett tag, hade ju till och med shorts, men nu är det jacka och långbyxor som gäller igen.
 
Längtar till helgen, hehe. Har huset för mig själv. Ellie och Trev ska till Napier och flickorna åker till sin pappa på fredag. Ska bli skönt! Sedan kommer Lis helgen efter det, och helgen efter den; FRIDA KOMMER HIT!! Kommer ju bara bli hur bra som helst. Och när Frida åkt hem (buhu, vill helst inte tänka på det) så är det typ 3-4 veckor kvar tills mamma och resten kommer, hur galet är inte det?
 
För att återgå till nuet;
Mensvärk, hungrig som en jävla varg (har en gång för alla bestämt mig för att sluta äta gottis på vardagar (ser ju ut som en säl numera, och ja, sälar är söta, men inte valrossar och dit är jag ju på väg) och framför allt sluta småäta hela tiden = SVINHUNGRIG jämt) trött som jag vet inte vad. Men solen skiner i alla fall så att jag inte ser något på min datorskärm!
 
Och imorgon håller jag alla tummar jag har för att solen skiner igen, för då ska vi ner till Avalon Park med pimpade sparkcyklar för Au Pair Link outing, det ska bli kul!
 
Nu ska jag läsa bloggar, och hoppas (hehe) att världens tröttaste Lexie stoppas i säng snart (vi var i Wellington igårkväll och såg på fyverkerier så vi var inte hemma förrän 10) samt att middagen är klart snart! Puss!

Kommentarer
Postat av: Frida

Tiden går så sjukt snabbt, heeeelt galet! Snart är det December och jul och festival och sen så är det helt plötsligt ett nytt år? Skumt.
Det kommer bli så sjukt jävla grymme bra!!! :D Längtar så himla mycket! Då blir det massa småätande skulle jag tro ;) Vill inte heller tänka på när jag ska hem igen... Snyft.
Låter inte helt fel att ha huset för sig själv heller! Lugnt och skööönt utan småbarn. ;)

Svar: Jag vet?! Känns lika ovant varje gång det blir nytt år. 2013 liksom, det känns ju inte riktigt rätt... JA!! Nu är det bara två helger till, SEN ÄR DU HÄR!! <3
Men på helgerna är det okej med choklaaaad, hehe. Har ju sparat min marabou (än så länge) till oss :D
Fick precis reda på att jag kommer få köra bil också, för försäkringen var på mindre än Ellie trodde, så har övat idag :D gick jättebra, om du frågar mig, hehe! Så då kommer våran helg antagligen bli sååå mycket enklare att rodda, om vi får låna bilen :D PUSS! <3
Linn Wollbrant

2012-11-06 @ 23:51:26
Postat av: kråkiz

valross, haha! du är rolig du. puss.

Svar: haha, det är ju sant....
Linn Wollbrant

2012-11-11 @ 23:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0