Söndag, igen

Veckorna går förbannat fort. Nu är det söndag, igen, och jag ligger i min säng och njuter av livet. Försöker i alla fall.

Igår när jag kom hem, klockan var nog halv tolv ungefär, så regnade det lite sådär stilla, och det var inte kallt ute? Det kändes verkligen som en sommarnatt. Och när jag vaknade i morse så skrek fiskmåsarna sådär som jag brukar hata av hela mitt hjärta, men nu kändes det för några sekunder som att det återigen var sommar, och jag har aldrig längtat så efter dom skriken förr.

Jag brukar inte känna såhär. Att sommaren borde komma nu, men jag tror det beror på allt som sätter igång, allt som ska hända. Det känns som att det är nu det börjar på riktigt, livet liksom.

Men, ska inte förhasta mig, även om jag har ett helt liv att leva kan jag åtminstone börja med den här dagen. Nu ska jag gå upp, äta frukost, läsa tidningen och sedan ska jag ut och tvätta bilen.

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0