En helt vanlig tisdag

Har suttit med näsan begravd i historian sedan jag kom hem vid sex. Inte sådär superkul direkt. Läser om massa olika revolutioner och krig och snubbar och datum och händelser och bla bla bla. Är så himla ointresserad verkligen. Vi har delats in i grupper, skrivit om olika ämnen och ska nu läsa alla andras arbeten för att ha ett seminarium imorgon. Jag tycker det är så tråkigt att jag inte kan koncentrera mig på vad det står för att det är så grammatiskt fel ibland. Blir galen.

Fastnade såklart i massa bloggar nu istället för att skriva sammanfattningen jag tänkte börja på, men, det är ju fortfarande någon timma eller två kvar till läggdags så jag hinner väl med det mesta förhoppningsvis.

Imorgon ska jag åter till hudmottagningen. Har börjat sola igen för att förbereda mig för årets ljusare och varmare halva. Är inne på mitt fjärde år nu och personalen där känner igen mig så jag behöver inte ens säga vad jag heter längre, känns stabilt. Sedan bär det vidare till skolan och efter det frisören, äntligen. Mitt hår ser ut som stryk när det blir för långt. Därefter styr jag kosan mot världens bästa vän som jag tänkte hänga med resten av dagen. Det blir kalas det här.

Imorse så åkte jag till skolan tidigt, eftersom det ju är min enda dag i veckan då jag börjar tidigt (hehe, jobbigt liv), för att få reda på att vi inte har någon lärare på den över två timmar långa bildlektionen, och att vi skulle läsa lite i ett häfte. Jag började seriöst gråta. Här hade jag kämpat med att gå upp, helt i onödan, för att hänga i skolan i två timmar och inte göra någonting. Var så himla arg. Så himla arg alltså. Men det gick över. Inser varje gång jag kommit tillbaka till skolan efter ett lov eller liknande hur roligt jag har med mina klasskompisar, hur jag verkligen tycker om att gå till skolan för att umgås med dom och hur dom får mig att hålla alla mina skrattmuskler i trim. Dom är så himla bra.

Nu ska jag återgå till bloggarna och försöka få klart historian. Kanske svenskan också när jag ändå är på gång. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0