Idag och tankar i list-form

- Välkomnar mensvärken från helvetet. Vad kom den ifrån? Mår sådär atm. Gråten i halsen. Saknar Jens, mamma. Vill pussa på Emil, osv. Saknar min säng, även om jag har värme i min säng här, vilket är helt awesome.

- Hade flickorna själv idag för första gången. Igår gick åt helvete eftersom Lexie har aningen svårt att bete sig, så det blev time out som slutade i panik, typ. Har pratat med Ellie om det och det är okej dock, vi ska tydligen vara riktigt hårda mot henne, och det känns ju skönt i alla fall. Att jag inte hamnat i en familj där barnen får bete sig som dom vill, eftersom jag inte är van vid det.

- Jag och Katya bakade muffins idag, men jag la nog i nått som inte riktigt skulle vara i, och så hittade jag inga decilitermått, så jag körde lite på känn liksom, så dom blev sådär, hehe.

- Hoppas verkligen att jag kommer ut och hittar på något i helgen när vi är barnfria. Kanske kan öva på att köra lite bil, eller i alla fall åka omkring lite i stan så att man börjar känna sig lite mer hemma.
 
- Tror att det kan stämma att man går upp 10 kg på sitt au pair år. Dom har så konstiga matvanor här så jag går och småäter hela tiden. Måste börja promenera. Kommer, om jag promenerar, få en jävligt snygg rumpa i alla fall, för vi bor på ett berg liksom, så det är backar över allt. Blir sjukt andfådd av att putta vagnen med Katya i upp för backen till kindy och skolan. Galet. Kom förresten på att jag kan gå ut en jävla sväng imorgon när båda ungarna är i skolan/på kindy. Det ska jag göra. Alex & Sigge's podcast, here I come!!
 

Trött Shadow och världens charmigaste Katya.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0