Tisdag, igen

Sitter, as we speak, i en soffa i grannens hus. Är barnvakt - extra pengar! Jag menar, med internet är livet lätt, så jag kan lika gärna sitta här och uträtta mina behov, så att säga, som att sitta hemma.
 
Idag har båda flickorna varit hemma för att Lexie var lite dålig i magen. Mot alla odds gick det jättebra! Förutom att jag var korkad nog att låta Lexie ta ett kort med mina kamera (den lilla, nya) och självklart tappar hon den i marken så den är sönder nu................. Ja, sönder. Men. Det går nog att laga. Ska bara hitta en bra affär och slänga bort alla mina pengar på det. Typ. Blev jävligt lack. Särskilt när jag egentligen får skylla mig själv, trots att det inte var jag som tappade/slänge (???) den. Vårdslösa barn.
 
Bokade resa till Frida igår!!!! 100 dollar får jag betala för tur och retur (typ 500 spänn) så jag ska nog vara nöjd. Nästan 4 dagar får jag där så då hoppas jag att du har en jävla bra plan för mig Fridisen! För er som vill läsa hennes blogg så finns hon på http://fridainnz.blogg.se/. Hon är inte riktigt lika rutinerad som mig, men vad gör det, hehe. Nä, jag skoja bara! Den är kalas!
 
Imorgon tror jag att jag ska göra någon form av utflykt med Katya. Antingen blir det ner till parken om det är fint väder, eller så blir det simhallen, om jag vågar. Hoppas det. Sedan är det torsdag och playgroup, om Lisa ska dit. Annars börjar jag 3, så blir det ingen playgroup kan jag förhoppningsvis träffa Hanna en stund och kanske få lagat min kamera, eller i alla fall lämnat in den.
 
Mamma och dom har börjat kika lite på resa hit också. Längtar så mycket va!! Och innan det kommer ju Johanna ner, min gamla barndomskompis från Borås som ska resa runt här i 3 månader. Och så har jag och Hanna en roadtrip planerad i början av Oktober. Vi vet inte riktigt vart än, men iväg ska vi i alla fall!
 
Så, livet flyter väl på. Än så länge har jag inte så många bakslag, förutom kameran då. Men har ju en till och telefonen, så ska väl klara mig.
 
Här kommer lite bilder från dagen i alla fall! Puss sålänge.
 
Charmtrollen!
Afternoon tea på baksidan och Nya Zeelands nationalrätt, Fish n' Chips, till snabb-middag.
 

Kommentarer
Postat av: Den något mindre rutinerade bloggaren

Heeeeej kompis!
Längtar tills du kommer, jag ska börja planera in massa roliga grejer vi kan göra!!!! :D Kommer bli AWESOME!
R.I.P din kamera. <3 Hoppas den går att laga!
Massa pussar <3

Svar: Det kommer det jaaa, hehe. Hoppas verkligen det med.... PUSS <3
Linn Wollbrant

2012-08-29 @ 04:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0