Ledig måndag!

Hej!
 
Idag tog jag bussen till Hanna för lite lunch. Det tog mig 1,5 h med buss, drygt 20 min tar det med bil. Men, jag hade nästan glömt att jag faktiskt tycker om att åka buss! Det är kul att sitta och kolla på utsikten, på människor, och bara koppla av en stund med musik eller en podcast.
 
Efter lunchen tog jag bussen tillbaka till Wellington och promenerade omkring med hjälp av min karta. Köpte ett par byxor som jag är övertygad om kommer bli nya favoriter, helt klart. Försökte därefter utöka mitt lokalsinne lite, men det gick inget vidare. Vid 5 pm satte jag mig på bussen hem mot Kelson och Major Drive, och jag klev innanför dörren strax innan 6 pm.
 
Förresten sa Ellie att hon tänker göra marockansk mat idag, hur gott!?
 
Jo, det jag skulle säga var att jag har aldrig varit i ett land där folk klär sig så dåligt som dom gör här?
För det första så har dom skoluniform, och dom är gräsliga. GRÄSLIGA. För det andra så klär dom sig i shorts, bara ben, och dunjacka. Ja, DUNJACKA. För det tredje så undrar man var dom kan ha hittat sådana där gräsliga kläder. Såg en tjej idag som hade knähöga kilklacks-stövlar, tights (alltså, bara tights, leggings liksom), ett linne och en ful skjorta på sig. VAD TÄNKTE HON? Och en annan hade sandaler och strumpor. DET kan ju vara det värsta som finns.
 
Nog pratat om deras fula kläder. Här kommer lite bilder från idag!
 

Utsikt från bussfönstret!
Hanna är lycklig över att hon hittat crème fraiche!
Wellington city!

Dom fina bussarna som går här, hehe.

Utsikten på väg till bussen!
Dagens kläder och en väldigt fin egopic.

Kommentarer
Postat av: josefin wikman

känns som om dom flesta andra länder är ganska tappade när det gäller att inte se white trash ut alltså..........

Svar: du har en jävla poäng där faktiskt. jag undrar så vad dom tänker....
Linn Wollbrant

2012-08-20 @ 12:28:55
URL: http://josefinatthedisco.wordpress.com
Postat av: jaw

RÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅSAAAAAA :D you sexy thing!

Svar: faktiskt är dom ganska lila, men ja, lite rosa ser man nog i dom om man vill ;) du hade älskat dom! PUSS
Linn Wollbrant

2012-08-20 @ 12:53:45
URL: http://stoltankar.blogg.se/
Postat av: Per-Åke

tur att du är där å ser fashion ut då!
saknar & tänker på dig gossi, puss

Svar: visst äre tur att dom har mig. om 10 dar äre coldplay. dör av avundsjuka. pöss babe
Linn Wollbrant

2012-08-20 @ 14:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0