Marmorerade naglar

Okej, here wo go.
Satt i hela söndagen nästan och experimenterade med mina naglar! (Som förövrigt har blivit sjukt långa)
Här ska ni få se, och dessutom få veta hur man gjorde.
(Skriver av direkt från tidningsartikeln jag gjorde det ifrån, om ni undrar)



Du behöver: Engångsmugg eller dylikt som du kan offra, tandpetare, nagellack.

1. Välj vilka färger
du vill använda och måla nageln i antingen vitt eller någon av färgerna du har för avsikt att använda. (I mitt fall gult)
2. Fyll en engångsmugg eller liknande (något du har råd att offra helt enkelt) med ljummet vatten. Är vattnet för kallt eller varmt finns risken att nagellacket inte uppför sig riktigt som man vill.
3. Droppa i någon eller några droppar av första nagellacket så att det sprider ut sig på vattenytan. Första gången man droppar i kan lacket stelna direkt, ta då bort hinnan och droppa i nytt.
4. Ta nästa färg och droppa ner i mitten av nagellacket som spridit ut sig på vattenytan. Fortsätt så tills det är så pass många cirklar av nagellacket att du kan göra ett mönster i det.
5. Dra med tandpetare i nagellacket så att mönster bildas.
6. Doppa en eller flera naglar i vattnet. Om du vill undvika att få färg på fingrarna kan du med tejp täcka över fingertoppen runt nageln.
7. Använd tandpetaren för att ta bort överflödigt nagellack i vattnet.
8. Ta upp fingrarna från vattnet.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Åh, tack kompis. Nu ska jag prova!

2011-10-11 @ 20:19:11
URL: http://josefinatthedisco.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0