Annorlunda servetter

När jag var på middag för ett tag sedan hade värden i fråga gjort så himla fint med servetterna. Jag och Hanna fick veta hur man gjorde och jag har lovat ett inlägg med en förklaring till en del, men det har tagit sin lilla tid att få tummen ur, haha. Här kommer det i alla fall!

1. Ta en servett (Nähä..?)
2. Klipp av de kanter som sitter ihop, alltså där den är vikt.

3. Vik servetten så att den blir som ett dragspel, och knyt åt på mitten. Jag använde mig av en av remsorna jag klippte av på förra bilden. Dra försiktigt när du knyter så att pappret inte går av.
4. Varje pappersbit av servetten är uppdelad i tre tunna lager papper. Nu ska du dela på dom och resa dom upp mot mitten som bilden visar.

5. och 6. Fortsätt på samma sätt tills du är färdig med ena sidan. Efter det gör du likadant på andra.

7. och 8. Resultatet blir såhär! Det är en aning pilligt, men annars väldigt enkelt. Det är roligt om man blandar färger och har flera olika. Ju mindre fyrkant du börjar med, ju mindre blir rosen, och på sätt kan man variera storlekarna. Jag har inte testat själv att göra en med två färger, men om man tar två lager vitt och två lager rosa lär den ju bli dubbelfärgad, värt att testa!

Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0