595

Hmmm, mina bröder är minst sagt speciella..
Den ena sitter och skriker wow-termer på värdelös engelska och den andra ringer mig på Skype från övervåningen, dock säger han inget...
Förövrigt ringde min käre pojkvän förut och på söndag ska jag gå på bio, trevligt! Ska även försöka hinna med en föräldramatch med Emil men får nog så hur det blir med den saken.

Idag kommer i alla fall mina tjejer hit så ska vi se på Let's dance och äta godis och kladdkaka, hur bra?! Det var hundra år sedan vi sågs så det ska bli kul.

Johanna snackade idag om att gå med i någon FN-grupp som finns på skolan, det lät faktiskt rätt intressant. Jag menar, det finns fortfarande människor i de fattigaste u-länderna som lever på mindre än 1 dollar om dagen och vi sitter här i vårt äckliga överflöd. Jag blir helt ärligt äcklad. Samtidigt känns det som att man inte kan göra så mycket, så då skjuter man det bara ifrån sig.
Men det gör ont i mig när jag kollar på dokumentärer och filmer om det. Att se ett flyktingläger med 300 000 människor som bor i skjul utan tillgång till en enda riktig toalett. 300 000 människor bor det i Göteborg. Tänk dig hela Göteborg, fast utan hem och toalett.

Det finns så mycket sjukdomar där nere som skulle kunna utrotas om man bara hade tillgång till en toalett. Tänk att en toalett räddar så många liv? Och här sitter vi med tre toaletter på 5 pers, det är egentligen inte okej.
I alla fall, därför tänkte vi (egentligen Johanna) att man kunde gå med där (testa i alla fall) och göra vad man kan!


Ibland har man roligt med bröder också.... Faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0