Tummen upp, ändå

Hej! Sitter och letar efter en förbannad debattartikel, men vad jag än söker på så är det bara massa obegriplig goja som kommer upp ändå?

Anyway, det slog mig precis, att jag har alltid gillat skolan. Det låter pluggis, det låter efterblivet, so what? Det är fan sant, och jag står för det!
Till och med när jag gick i en klass med bönner där jag tyckte om typ 5 pers (ta inte åt er, orkade inte räkna men ungefär så många för att illustrera att det inte var så många, lång parantes). Till och med när jag inte behövde gå till skolan på en vecka gjorde jag det ändå, för att jag tyckte om det. Just då kanske det var mer vardagen som jag flydde till, men ändå.

När jag var liten längtade jag som en ko efter att skolan skulle börja igen, när typ halva sommarlovet hade gått. När jag var riktigt liten ville jag inte ens ha sommarlov. Vad var det för fel på ungen, tänker ni då? Jo, säg det du, det är ingen som vet!

Och nu, typ 10 år senare, gillar jag fortfarande skolan. Det äger att få träffa massa nya människor, det äger faktikst att få lära sig nya saker. Jag liksom, tycker om det. Det är kul att veta mycket. Fast det är inte kul när man inte vet mest, men det har jag fått lära mig att det gör man minsann inte alltid. Framför allt är det kul att gå dit och träffa människorna som jag verkligen tycker om, som alltid får mig att le och som oavsett vad det är kan få mig att skratta. Puss på skolan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0