Mina tre plommonträd

Jag kom hem nyss. Till ett tomt hus! Dvs, ingen var hemma alltså. Det händer aldrig. Livet äger! Och vet ni vad? Det fanns plommon hemma!! Jag älskar plommon!!

Där jag bodde förut, där hade vi tre plommonträd.
Det vänstra, det fick jättestora plommon, som dock mognade lite sent och smakade lite konstigt, för dom var typ röda. Det hade en jättebra gren att sitta på minns jag.

Det i mitten, det var bäst att klättra upp och glömma sig i. En gång när jag lekte med Lisa (Hon glömmer aldrig det) så kom min kusin hem till oss, men jag ville inte leka med henne, så jag och Lisa klättrade upp i trädet och satt och kollade på henne när hon letade efter oss, hehe. Det trädet fick även godast plommon. Dom mognade först också och vi hann aldrig äta upp alla så tillslut trillade det ner massa ruttna plommon under det.

Så hade vi ett tredje träd, som var vardelöst att klättra i, och plommonen mognade typ aldrig. Dom var alltid gröna. Det trädet var inte mycket att hurra för alltså...

Så, nu har ni fått en hel roman om mina tre plommonträd! Gud vad jag tyckte om dom.

Kommentarer
Postat av: julia

kommer ihåg att jag& benjamin pallade plommon längst ner på vår gata när vi var små. gott, men jääääävlar vad dålig i magen man blir;))

2010-08-18 @ 20:54:30
URL: http://juliajosefinkraaij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0