Destination Varberg - del III

När vi kände oss färdig-grillade och hade käkat upp all mat satte vi oss på våra välanvända cyklar och cyklade iväg till Apelviken, som var en besvikelse. Vi hade förväntat oss en hel del folk, men icke. De enda vi hittade var några dryga varbergare som satt runt en eld. Vi fann de som var odrygast och näst intill tvingade dom att spela lite boll med oss. Sedan försvann Linnéa, utan sin telefon, som jag och Annie använde till att skicka kluriga rebusar till Benjamin. När vi återfunnit Linnéa drog vi oss hem till vårt tält och tog en del mindre smickrande bilder som inte ska visas för omvärlden.

Dag 2 på våran utflykt startades, efter mackor med räkost, på stranden. Vädret var disigt, men sprack upp så småning om. Nöjda och glada låg vi påstranden och vilade oss efter en klaustofobisk natt i sovsäck.

När vi bestämde oss för lite lunch på stan insåg Linnéa och Annie att dom hade lämnat pengarna hemma. Då börjades ett febrilt letande från Annies sida då hon tappat bort sina cykelnycklar. Som vi alla vet letar Annie inte bäst i världen så när vi roat oss en stund med att kolla på henne hjälpte Elin till och de återfanns ganska snabbt.

Vi placerade våra ömma rumpor på Café Mignon och käkade lite lunch, sedan kikade vi runt lite på marknaden men fann inget som föll oss i smaken. Under tiden vi åt fick vi snällt sitta och lyssna på några av Guds frälsare som stod och mummlade och skrek Hallelujah i en mikrofon hela tiden. Ville nog mest gå fram och skrika tillbaka, men jag lät bli. Tur var väl det.

Någon blev trött efter den enorma räkmackan hon tryckte i sig och la sig på stranden och drömde om husvagnar efter lunchen. Där låg vi, trötta och sega, tills det blev för kallt och vi drog hem och duschade.

Efter att vi handlat på Ica för andra gången på två dagar och varit lika jobbiga i kassan bänkade vi oss på stranden nära fästningen för att lyssna på Alphaville och några till. Vi grillade en flintastek, åt potatissallad och när vi kom till marshmallowsen så hade vi ett helt dagis hos oss innan vi visste ordet av det. Det hela slutade med att vi fick skicka hem alla ungar innan någon hamnade i vattnet.

En av kvällens roligaste var helt klart när Linnéa satt på den otroligt roliga toaletten med ett fönster utan glas. Hon skulle luta sig fram och vara med på kort, men hade totalt glömt bort att hon inte låst dörren. Så dörren flög upp, och där stog Linnéa, med byxorna nere.

En annan var när vi träffade på våran möhippetjej än en gång, denna gången iklädd en oerhört charmerande peruk! (Skrev perkuk först....)

"Alla gör sin fulaste min då!"
På resten av bilderna från den kvällen är vi inte i ett så vackert tillstånd, så dom är inte heller något för omvärlden.

Denna bilden får avsluta våran oehört roliga tripp till Varberg! Det regnade på oss ifrån Väröbacka och hem och vid Rågelund fick jag punka. Jag lämnade cykeln under Landa-bron och gick resten av vägen hem.