Föreläsning och förutfattade meningar

Idag var jag på föreläsning. Jag blev nästan rädd.
Jag är extremt rik. Jag är extremt rik i jämförelse med ungefär 1-2 miljard människor. Jag är extremt rik för att jag har vatten att dricka, tak över huvudet, mat att äta och möjligheten att gå i skolan.
Extremt rik för mig har en helt annan betydelse. Extremt rik är man när man kan lägga av att jobba och leva på sina pengar resten av livet utan att spara.

Och någonstans läste jag att från början så var alla människor på jorden mörkhyade, eller negrer som jag säger.
Sedan så när man vandrade åt olika håll på jordklotet så behövde man allt ljusare hy för att kunna må bra, eller nått sånt var det. Alltså var negrerna först.
Så till hur det ser ut idag. Är man neger är man underlägsen. De svarta är mindre värda i länder som USA t.ex. Det är ju påväg åt rätt håll, misstolka mig inte, men det är ändå rätt sjukt hur världen utvecklas.

Jag kan själv erkänna att jag ser ner på kineser t.ex. Eller asiater över huvudtaget. Jag vet inte varför men när jag tänker en kines så tänker jag en liten människa som är ganska korkad och inte kan snacka ordentligt. Kineser är ju precis som vi, människor. Dom är inte mindre eller mer smarta för att dom är små till växten och har sneda ögon. Se på deras språk bara. Ett ord kan ha så många olika betydelser så det är sjukt. Och alla deras tecken. Dom är säkert tvärt om, mer kompetenta än många här i västvärlden. 

Jag hatar förutdattade meningar. Jag jobbar på att få bort dom alltså.
Nu ska jag sova, Godnatt mina vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0