Puckon

Tänkte verkligen skriva ett vettigt inlägg här, men jag kommer ärligt talat inte på något att skriva om.

Blev jävligt förbannad förut idag när vi snackade om att sätta upp friggebodar på tomten och mamma sa att man måste stycka av i så fall för att få bygg lov osv. Om man inte väljer att sätta upp några olagligt då, vilket skulle innebära böter om någon klagar. Så man skulle alltså kunna gå runt till alla grannar och bara höra så att det är okej. 
Visst, enkelt, skulle man ju kunna säga. För ens grannar är ju ändå ens grannar och sålänge det inte tar deras utsikt eller förstör något annat för dom borde det ju vara okej? 
Men nej, då finns det en del nötter, som älskar att förstöra för andra. T.ex. mina förra grannar. Deras grannar ville lägga på en våning på sitt hus, med takkupor. Då sa min grannar att Nej, det går inte, för det tar lite av våran utsikt. Själva grejen är att 1. Dom har hur mycket annan utsikt som helst och 2. Dom var aldrig hemma. 
Sedan går det ett tag, och då styckar dom av sin tomt OCH säljer sedan sitt hus. Så våra granngrannar fick inte bygga takkupor, men de fick snällt stå och se på när några andra smällde upp ett stort fett hus 2 meter från deras tomt och tog all deras utsikt. 
Hur svinigt är inte det då? Blir så jävla trött på såna puckon rent ut sagt. Som bara förstör för andra. Så jävla löjligt, har dom inget annat för sig liksom? 
Så var det ju det här med friggebodarna. Vi vet så väl att våran kära granne som aldrig är hemma och inte har något liv ändå kommer njuta av att gå till kommunen och säga att vi har friggebodar på våran tomt olovligt. Det är det som är så sorligt. Man behandlar väl andra som man vill bli behandlad själv? Det har jag i alla fall fått lära mig. Förstår verkligen inte vad en del tänker med.

En sak har alltid flera sidor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0