2 år, 10 månader

Minns det som igår.
Ser dig fortfarande framför mig, så levande, så fullkomligt nära, men ändå så långt bort och livlös du kunde bli. 
Kan fortfarande känna samma känslor. Samma vrede, samma känsla av hjälplöshet, samma sorg, samma smärta. Jag känner den, dock är den kvävd och långt ifrån lika påtaglig och stark. 
Tårarna rinner fortfarande ner för samma kinder vid blotta minnet. Men nu kan jag nästan kontrollera dom, jag kan stoppa dom när jag vill. Stänga av, stänga minnet ute. Stänga dig ute? Men jag vill inte stänga dig ute, jag är rädd. Rädd för att glömma. Rädd för att inte minnas dig längre. Rädd för att glömma bort ditt lockiga svarta hår, dina ögon, som jag kan se mina egna i, ditt leende. Jag är rädd för att glömma dig. Jag är verkligen det. 
Försöker minnas.
Jag kunde framkalladin röst en natt. Jag grät halva natten. Men jag kan inte det längre. Jag kan knappt framkalla en bild av dig utan ett korts hjälp och det gör mig så förbannat rädd. Jag känner mig så hjälplös som glömmer, utan att kunna göra något åt det. 
Du försvinner, bit för bit. Och jag hatar det, mer än något annat. 

Kommentarer
Postat av: Julia

aw, älskling.

tårar i ögonen där.

han kommer alltid att finnas inom dig.

2009-06-10 @ 11:38:27
URL: http://juliajosefinkraaij.blogg.se/
Postat av: Nettan

Nu lipar jag, såg dej inte sjunga i skolan missade det med en halv minut....Jag e oxå rädd för att minnena av dom man älskar bleknar, men men what to do???

Älskar dej kära systerdotter, ha en underbar kväll på balen askungen....

2009-06-10 @ 11:39:47
Postat av: beda

du är bäst linnis.

2009-06-11 @ 23:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0