till pappa

Det gör så jävla ont att du är borta föralltid pappa, vet du det?
Att veta att jag aldrig mer kommer få se dig, att du aldrig mer kommer hem från jobbet, att du aldrig mer kommer sitta i fåtöljen med armbågarna på knäna och läsa alla enligt mig meningslösa siffror på börsen. 

Jag blir så jävla förbannad, det bara kokar inom mig och jag vill slå sönder något för att du är borta. Det gör så ont innuti, det är liksom en känsla som inte riktigt går att beskriva. Det hugger verkligen till vissa stunder men det är inte fysiskt. Det är mer psykiskt, och så kommer det ut genom tårarna. 

Men jag orkar inte gråta jämt. Man får så mycket uppmärksamhet när man gråter och alla gör sån jävla stor sak av det. Det är bättre att hålla masken, men det håller inte i längden, jag vet. Jag är inte dum, det vet du att jag inte är. Men ååh, folk som hela tiden påminner mig om att jag är lik dig, att jag fått allt från dig osv osv. Det gör ont varje gång, jag vill inte vara du, jag vill att du ska vara här själv. 
Att du ska sitta och hjälpa mig med läxorna som mamma inte kan, att du ska se mig växa upp. Jag vill se dig bli gammal och jag vill att mina barn ska ha en morfar. Men nej, du stack. Och jag vet att du inte ville, men vem fan ska jag klandra? Det finns ju inte en jävel att klandra, ingen att bli arg på och slå på. Det finns ingenting, bara en jävla smärta som kommer och går som den vill. Gärna vid dom mest osmidiga situationer. 

Jag vill bara ligga i min säng, krypa ihop i fosterställning och gråta ut allt det onda och veta att det aldrig kommer tillbaka. Men det gör det, tids nog. Man kommer inte undan. Det finns där, alltid. För du kommer inte tillbaka, jag vet det. Men jag förstår inte. 
Om 4 veckor är det 3 år sedan. Fattar du eller? 3 jävla år sedan, det är typ en halv evighet. 
Det betyder att för exakt 3 år sedan fanns du här, kanske precis brevid mig. Jag kunde ta på dig, jag kunde prata med dig och jag trodde fan aldrig att du skulle försvinna. Fan ta dig. 

Hur kan man vara så arg och ledsen på samma gång? Jag förstår det inte. 
Hur kan man ha så ont utan att kunna bli av med det? Jag hatar det

Jag hatar dig för att du är borta och aldrig mer kommer tillbaka? Fattar du det eller? Jävla svin. 

060809 - pappa, jag älskar dig  ♥

Kommentarer
Postat av: julia

älskling.

vet inte vad jag ska säga.

sjukt fin text, kan inte säga att jag fattar hur du känner, för det kan jag inte förstå.

men jag finns ALLTID för dig, och det vet du.

jag älskar dig linn emma wollbrant!

<3

2009-07-13 @ 22:13:55
URL: http://juliajosefinkraaij.blogg.se/
Postat av: michis

<3

2009-07-13 @ 23:02:47
Postat av: annie

Det var väldigt bra skrivet. Jag började fan lipa... Jag vet inte heller vad jag ska säga, mer än att jag älskar dig. Best friends forever var det ju :)(L)

2009-07-14 @ 21:25:09
Postat av: Liinnneeaaa

Linn<3

jag vet vi känner inte varandra jätte väl menmen..

det spelar ingen roll

jag vill bara att du ska veta att det finns två öron, en hjärna, ett helt hjärta och aah helt enkelt hela Linnea här som vill lyssna och hjälpa till'

sjukt fin text <3

du är så underbar, massa kärlek till dig(L)

2009-07-18 @ 20:52:22
URL: http://llinneeyya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0