Bruten näsa och semester

Okej, nu har jag suttit i snart två timmar och funderat över hur jag ska formulera mitt inlägg som ska beskriva den såkallade semestern i Svanesund..

Det hela började bra med att vi kom upp utan missöden och jag vann när vi spelade M.I.G vid ankomsten. Stället var hur fint som helst och man ville bara stanna forever and ever.
Vi vaknade vid 9 eller något efter att ha sovit till och från från klockan 5 eftersom solen gick upp och lös rakt i i vårt rum ungefär då. La oss på altanen och schtekte en stund innan det bestämdes att vi skulle åka båt. 

Jag älskar förresten att åka båt, kan sitta i timma och bara åka och åka. I alla fall så åkte vi till Myggenäs hamnen och lyfte upp båten för att få bort alger och shit som fanns under den. Vi åt även glass där. På väg hem igen mulnade det på och då bestämde vi oss för att åka ring. 

Jag var först ut och det var hur kul som helst, knäckte dock till nacken en gång, mindre bra. Emilia fick åkt och Linnéa också, dock blandade hon uttrycken skräckslagen och överlycklig ganska friskt.

Jag skulle åka en sista gång och när farten är som högst kommer det en våg som får mig att flyga ur ringen, göra en bakåtvolt och lyckas knäa mig i ansiktet. 
När jag kommer upp ovanför vattenytan känns det som att hela mitt ansikte är ihoptryckt och jag känner genast efter hur jag ser ut. Till min förskräckelse upptäcker jag att benpipan på min näsa nästan sticker ut. Jag känner under näsan och när jag kollar på min han är den helt röd. 
Jag börjar skrika när dom kommer närmare med båten att min näsa har gått av och alla kollar på mig som om jag vore dum i huvudet. Väl uppe på båten får alla panik men då har min chock lagt sig och jag börjar fundera på hur man behandlar en bruten näsa? 
Jag lägger mig på golvet och får papper att köra upp i näsan så åker vi in till land, sedan bar det av till Sahlgrenska och nu sitter jag här med en bruten och värkande näsa.

Jag lyckades alltså knäa mig på min näsa så att den gick rakt av, hur många lyckas med det liksom?

Väl inne på Sahlgrenska får jag bad feelings eftersom vi åkte förbi JK där pappa låg, bajs. 
Blir irriterad på sjuksköterskan som kollade på mig som om jag vore dum i huvudet när jag kom in och sa att min näsa var bruten. Fick sitta och vänta i 20 minuter eller något innan dom ropade in mig till nån (förlåt för ordvalet men) blatteläkare. Han satte tre sprutor på var sida om näsan som gjorde djävulskt ont och sedan körde han upp en metallsak i näsan på mig och knäckte till. 
Det var nog helt seriöst det läskigaste jag vart med om. Jag var ju bedövad så det gjorde inte ont, men det var så jävla läskigt när han bara knäckte min näsa sådär. Fick halvt panik, började gråta, skrek att det knakar i min näsa. Skakade i hela kroppen i en timme efteråt. 

Eftersom vi kom direkt från havet så hade vi bikini och en tröja på oss, jag och Linnéa. Det hade vi även på oss när vi gick in på McDonalds och folk kollade en del. Inte nog med att vi hade trosor och tröja, jag var helt blodig i ansiktet med en svullen näsa och ett blått öga som förövrigt svullnat som satan nu. Det börjar bli jobbigt att hålla det uppe.

Förresten sitter ju inte näsan fast med något så om jag sover på den eller något så kan det hända att den flyttar på sig eftersom den i praktiken fortfarande är av. Därför måste jag sova så gott som sittandes inatt. Får väl se hur många minuter jag får sova...

Fail dag med andra ord. Hejdå.


Kommentarer
Postat av: karin

stackars linn <3

2009-07-22 @ 22:24:37
Postat av: MICHAELA D

men linn då! :O det lät inte alls bra!

2009-07-22 @ 22:37:27
URL: http://michaelaa.webblogg.se/
Postat av: jessika.

asså vafan linn förlåt men hahahaha hur lyckas du? å typiskt :D jag ska hälsa på dig någon dag med nybakad kaka så får vi dega med film! <3

2009-07-22 @ 22:47:24
URL: http://jessikaniklasson.blogg.se/
Postat av: julia

hahah, jag förstå inte hur du lyckas din fis (L) hoppas att din näsa mår bättre!

2009-07-23 @ 14:21:37
URL: http://juliajosefinkraaij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0