Pappa?

Igår var det 3 år sedan. 

Tre hela år. En femtedel av mitt liv. 
Och det gör fortfarande lika ont. 

Jag är rädd. Jag är rädd att det alltid ska göra ont. Jag är rädd att jag aldrig mer ska kunna se på en film där någon förlorar någon/något utan att börja gråta för att jag känner smärtan själv, jag är rädd att jag tillslut ska glömma dig. Att du inte finns inom mig mer. 
Jag är rädd för jag känner att du försvinner mer och mer. Jag vet att jag inte minns dig lika tydligt längre. Jag känner inte din doft och jag hör inte din röst längre. Du tynar bort, försvinner. Det enda jag har kvar är minnen som succesivt försvinner, och alla bilder. 

Det gör ont att kolla på bilder, det gör ont att över huvudtaget tänka på dig. Vi skulle ju ändra på det som inte var bra, vi skulle verkligen göra det. Du skulle det. Jag såg det i dina ögon. Men du fick aldrig chansen, och det suger så jävla hårt. Jag blir förbannad rent ut sagt, vill bara slå och skrika så att du kommer tillbaka. Jag hade gjort vad som helst, jag menar det verkligen, vad som helst, för att du kom tillbaka. 

Jag skriver bara samma saker hela tiden, jag vet, men det är det som finns inom mig som vill ut. Det bara byggs på och jag kan inte ens sätta ord på allt. Det bara finns där inom mig och gör ont. Det stryper mig, kväver mig, tar kol på mig. Jag orkar inte stå upprätt längre. 

Det gör ont när folk pratar om dig, dom pratar om dig på ett sätt som jag inte kände dig. Jag ville lära känna dig så också. Det gör ont när folk säger att jag är lik dig. Jag vill inte att dom ser det, jag vill se det själv. Jag vill upptäcka att vi är lika och se saker vi har gemensamt helt själv. Jag vill att du ser mig växa upp och jag vill bara inte leva såhär just nu. 

Det värsta är att det inte går att göra något åt. Tiden läker alla sår, bullshit. Ibland känns det som att det bara blir värre och värre med tiden och allt kan bara ta sig. 

I'll always love u

Kommentarer
Postat av: u know who

loveu

2009-08-10 @ 21:54:24
Postat av: julia

tår i ögat

älskling, jag kommer i alla fall ALLTID att finnas för dig! jag älskar dig, och det vet jag att du vet om<3

2009-08-11 @ 17:10:07
URL: http://juliajosefinkraaij.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0