Vägskäl

Jag träffade Sanna idag. Hur roligt som helst! Vi snackade om det mesta. Allt mellan himmel och jord i princip. Men vi kom in på en sak; Hur skulle hon varit om hon inte bytte klass i 6an/början av 7an? Det är ju ett sånt där viktigt val i livet som kanske avgör vem man blir. Jag skulle ju knappast varit den jag är idag om min pappa inte hade dött, eller om Simon inte hade haft cancer.
Saker som i efterhand inte verkade så viktiga kan få en så avgörande roll i livet. Vem skulle t.ex. Sanna umgåtts med om hon gått kvar på Åsaskolan? Hon hade antagligen varit en helt annan person. Sånt är rätt läskigt när man tänker på det. Att en del val man gör är så avgörande för ens framtid.

Anyway, ville bara ha sagt det. Nu ska jag spela duellen med Tilda, det var längesen sist.

Linn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0