Att döma folk.

Folk i allmänhet idag dömer andra människor allt för lätt, har jag och beda kommit fram till.

Om man har ett fint hus är man snobb, har man snygga kläder är man bortskämd, är man sista barnet får man allt man vill ha, har man mycket smink är man fjortis, har man svart hår är man emo, osv.

Vad är meningen med det? Oavsett om man har svart hår så kanske man inte är emo, emo är dessutom en musikstil så det är ingenting man är, och det har verkligen ingenting att göra med om man skär sig eller inte.
Kan man rå för att man bor i ett fint hus? Tror folk att man har pengaträd hemma och inte behöver jobba för det man har eller? Om man har mycket pengar har man jobbat ihop dom, om man inte ärvt allt ihop. Och sig mig, har man mycket pengar, vad är det som säger att man inte ska göra av med dom? Varför ska man samla pengarna på hög så att dom ligger och ruttnar när man istället kan unna sig ett fint hus med havsutsikt? Då är det väl ingen poäng med att tjäna pengarna?

Om man är sista barnet så betyder det tydligen att man är bortskämd. Säg mig, varför skulle man vara det? Snarare tvärt om eller? Om man är sista barnet gör ju föräldrarna allt det dom ångrar att dom inte gjorde med de förra barnen. Uppfostrar dom lite hårdare osv. Bara för att de andra flyttat hemifrån så betyder väl inte det att man lägger all sin energi och sina pengar på barnet som är kvar?

Och fjortis, det är man till sättet. Inte till utseendet. Man kan ha hur mycket smink som helst och inte vara fjortis. Man kan även inte ha något smink alls och ändå vara fjortis. Man vet inte om en person är fjortis om man aldrig träffat den/pratat med den.

Allt i den här jävla världen handlar om pengar känns det som. Är det någon som har pengar och man är t.ex. tillsammans med personen i fråga, då är man tydligen bara tillsammans med det för att den har pengar. Eh, nej, skulle inte tro det va? En del kanske gör så. Men va fan, det är väl ingen poäng med det? Eller? Hur mycket får man ut på det i den här åldern egentligen? Så gott som ingenting. Åhhh, jag blir så trött på skiten.


Och dessa två raderna eller vad det nu blir är tillägnade min kära vän kråkan. Hon är, ja, som hon är. Mycket speciell och mycket älskad. Skulle inte byta ut dig mot någonting, det vet du.

Over 'n out.
(En guldstjärna till den som orkade läsa allt)

Kommentarer
Postat av: Julia

söta rader du tillägnade mig, älskar dig babe! <3 ses snart tycker jag! puss

2008-12-28 @ 23:53:54
URL: http://juliajosefinkraaij.blogg.se/
Postat av: Julia

btw så håller jag med dig,

2008-12-28 @ 23:54:33
URL: http://juliajosefinkraaij.blogg.se/
Postat av: beda

mjadu. vi kommer fram till bra fakta tycker jag.

loveu

2008-12-28 @ 23:55:34
Postat av: julia

jag borde få en guldstjärna nu! :DDDDDDDDDD

2008-12-29 @ 11:27:34
URL: http://longkalsong.blogg.se/
Postat av: juliaaaaaaa

jag glömde skriva att jag håller med dig, waha!

saknar dig korvis.

2008-12-29 @ 11:44:55
URL: http://longkalsong.blogg.se/
Postat av: Astrid C

YES! nu får jag en guldstjärna.

2008-12-29 @ 15:11:35
URL: http://soufflee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0