Catch up

Hej!
 
Jag kom av mig.... Så ja, nu var det ett tag sedan sist. Får se nu, vad har jag gjort i veckan?
 
Jag var på bio i måndags! Såg Silver Linings Playbook och den var så himla bra. Kan inte annat än fullkomligt älska Jennifer Lawrence.
 
Sedan på tisdag så fick Ellie reda på att hon fick jobbet hon sökte i Wellington, så då åt vi mumsig middag med Narina.
 
På onsdag var jag ledig, och det var fint väder, så jag åkte in till stan och åt lunch, låg på stranden, kom hem, fortsatte sola, och sedan åt jag ännu en mumsig middag, med Ellie och Trev den här gången.
 
I torsdags jobbade jag till 6, duschade, bytte om, och åkte in till stan för middag och en himla massa tjöt med Josefine. Sedan blev det fredag, jag var hos Lulu, fick sluta tidigare, satt lite barnvakt och sedan hade jag huset heeeelt för mig själv. Åkte ner och plockade upp Cosi och världens bästa film; The Dark Knight Rises, som vi såg till lite choklad, och vips så var det lördag. Den spenderades i stan på någon asiatisk matmarknad. Sen åkte vi hem, lagade mat, tillbaka till stan och såg min andra film på bio denna veckan; Oz the great and powerful. Den var charmig som tusan! Jag var egentligen lite sugen på att gå ut, men ingen annan var det, så jag åkte hem och skypeade med världens bästa kille istället.
 
Idag har det varit en lugn dag. Skypeade med mamma och Emil i morse, dammsög sedan, tog med mig Shadow ut på en promenad, åt lunch och åkte sedan ner till Cosi och en secondhand-shop där jag fick med mig en gosetröja hem. Och ja, nu sitter jag här och undrar när resten kommer hem, haha.
 
Vet inte riktigt hur jag jobbar nästa vecka, men det är snack om att vi ska göra Tongariro Crossing på helgen i alla fall. Får se hur det blir med det dock. Jag är lite kluven till det hela. Behöver för det första spara pengar eftersom jag åker söder ut om redan 3 veckor (!!), och för det andra så orkar jag bara inte ta tag i, och organisera allting. Vill ju göra det, för det sägs ju att det är en av världens finaste tracks liksom, men samtidigt vet jag helt ärligt inte hur sugen jag är på att gå i typ 8 h? Men, så är det ju också så att det börjar bli höst, och med hösten och vintern kommer snön, och då kan vi inte göra det längre. Så, om det är någon gång vi ska göra det så är det nog nu. Men ja, vi får väl se, som alltid.
 
För övrigt regnade det idag. Ett stilla sommarregn. Ganska mysigt ändå, men jag ser inte fram emot en regning höst...
 
Det var nog allt för tillfället. Snart är den här söndagen över och då tar vi nya tag med måndag imorgon. Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0