Hektiskt schema

Hej! 
 
Gud, att jag är hemma. Kan fortfarande knappt förstå. Och nu har jag ändå varit hemma ett tag. Mer än en vecka liksom. Har hunnit med en jävla massa i alla fall, och har fullt schema mest hela tiden tycker jag, med lagom mycket rum för ligga-i-sängen-tid och spontanitet. 
 
Något jag längtar efter sjuuuukt mycket är en ny dator dock. Jag måste prata med min bank-kvinna och fixa ut lite pengar, och sen jävlar. Då ska jag ligga i sängen och plöja serier dagarna i ända. 
 
Har bestämt mig för att inte gå kursen också tror jag. Jag vill ju liksom inte. Jag skulle vilja lära mig mer om genusvetenskap, men just nu känner jag att jag inte riktigt orkar... Får krupp på min familj också. Mamma kallar det trams och Simon är den största rasisten och sexisten jag känner. Det spelar ju liksom ingen roll vad jag säger, han lyssnar inte ändå, och det gör mig så jävla arg, och ledsen, och på nått jävla knäppt vänster så blir jag besviken på mig själv för att jag inte är tillräckligt påläst för att kunna säga emot honom. "Därför borde du ju läsa kursen, Linn!" Jo, men om jag inte vill plugga då? Då får det bli en annan gång. Nu ska jag bara ta mod till mig och skicka mailet också. När jag väl gjort det är det ju kört liksom. 
 
Jag kom precis in från att ha tvättat bilen och nu ska jag hoppa in i duschen och sedan gå ner och baka en äppelpaj. Vi ska fira Jensi som fyllde år igår nämligen. Upptäckte att tiden då jag ägnade ett långt inlägg åt mina nära som fyller år är förbi, haha. Han är världens bästa i alla fall, oavsett om han fick ett långt inlägg eller inte. 
 
Well well, duschen kallar. Puss!

Kommentarer
Postat av: josefin wikman

Så himla svårt med den här vardagssexismen i familjen? Både min pappa och bror kan vara sexistiska och rasistiska och det är så himla svårt att förklara när dom vägrar lyssna. (Dessutom blir jag så upprörd attt jag typ börjar lipa........)
kan känna så ibland när vi sitter i vårat gäng och jargongen kan bli för sexistisk, hur mycket kan dom säga innan en ska säga mot?

Svar: JAG VET. Får krupp på det. Dom är både sexistiska, rasistiska och homofoba på det här stället, och jag blir precis som du; helt jävla handfallen för jag blir så jävla arg. Känner på ett sätt att Simon är 17 och han växer väl upp en dag också, och mamma är ju "gammal" och vet inte bättre, men sen blir jag så jävla förbannad och tycker att det är ju ingen ursäkt. Jag känner att jag vill trycka upp vardagssexismen-kontot på twitter i ansiktet på dom och få dom att läsa diverse olika texter för att dom ska förstå, men är dom inte ens intresserade så är ju det att glömma. Mamma sa "jag vet inte om jag vill att du ska gå den där kursen så du blir ännu jobbigare" när vi pratade om att jag hade kommit in. FATTAR DU, hon tycker jag är JOBBIG när jag säger ifrån?! ÅÅÅÅH, vill lägga mig ner under en sten och låtsas att jag inte finns
Linn Wollbrant

2013-08-14 @ 20:23:33
URL: http://josefinwikmans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0