En Frida-helg!

HEJ!!
 
När till och med lillebror klagar på att man inte bloggat på länge, då är det dags.
 
Har såklart haft världens bästa helg med världens bästa Frida! Om vi ska ta allt i kronologisk ordning så började det med att jag och Katya åkte och hämtade henne på flygplatsen. Det var lite vägarbete osv så det tog mig typ 5 försök att hitta till rätt parkering bara, haha. Katya ba: What are you doing Lind? Are we going here again?

På väg hem åkte vi upp på Mount Victoria för att kolla på utsikten. Katya satte vi på en sten med lite kex och kakor, hehe.
 
Efter det åkte vi hem, jag jobbade färdigt, vi åt Ellies makalöst goda hamburgare till middag och efter det styrde vi kosan in mot stan för lite bio med Therese och Josefine! Vi såg på Twilight, och jag insåg ju att jag inte ens sett den filmen som är innan, men, den var nog bra ändå.
Sen var det hem och sova, men vi hade ju en del att prata om, så somnade gjorde vi inte förrän sent, hehe.
 
fredagen så åkte vi bussen in till Wellington och gick först till St Pauls Cathedral. Därefter åt vi sushi till lunch och fortsatte med City Gallery.
 
Sedan blev vi trötta och åkte hem, lagade mumsig kladdkaka, såg lite på film och vid 7-tiden åkte vi in till stan och badade bubbelpool med Therese och gick sedan ut och åt middag!
 
Lördagen började med att vi åt kladdkaka till frukost, och pannkakor, hehe. Sedan fick vi skjuts in till Wellington och Botanical Garden med Ellie. Där gick vi en sväng och kollade på allt möjligt, bland annat Lady Norwoods Rose Garden (tror jag den heter).
Sedan tog vi oss neråt vattnet, åt glass;
Och gick en liten sväng på Te Papa innan vi åkte till Lower Hutt, handlade och blev upplockade av Therese och Josefine. Det fortsatte hem till mig där vi gjorde kalasgoda pannbiffar med kumara och sallad (Therese gjorde), drack vin och tjötade hål i huvudet på varandra! Vi hamnade inte på krogen förrän strax efter 12, men väl där dansade vi, så mycket vi kunde, haha. Det var helt galet mycket folk, så det var väldigt trångt överallt, men det var kul!
Lite suddigt, mycket röda ögon, osv. Men det får duga!
 
Söndagen gick i bakisens tecken (haha, bakisens....) med tanke på att vi somnade vid 6, efter att vi sett en gubbe vara ute och SPRINGA 05.30 på morgonen en jävla söndag?!!
Satte i alla fall klockan på 12, åkte ner och åt crêpes till lunch/brunch/middag/whatever, och sedan gick vi bara runt i alla mysiga affärer i Petone. Frida var helt lyrisk i varenda en, haha, sötnos!
 
Vi åkte hem och gav oss på att baka lussebullar, som ändå blev helt okej! Dom smakar inte som hemma precis, men det beror nog på att vi inte var så sugna på att lägga 20 dollar (lite mer än 100 kr) på saffran som inte ens såg ut som saffranen vi använder hemma, så vi köpte något "extrakt" eller något istället.
 
Och ja, Frida tog massa bilder, och vi skulle lägga in dom på min dator, men det glömde vi av, så ni får helt enkelt kika in hos henne när hon har lagt upp dom!
 
Nu måste jag snart springa upp till skolan och kindy och hämta hem mina tjejor! Kanske ska ta in den sista tvätten också om det börjar regna... Det här landets väder alltså...
 
Vi hörs snart igen! Puss

Kommentarer
Postat av: Friiiiida såklart!

SÅ HIMLA BRA HELG! Helt uuunderbart, som förväntat. Det enda som är är ju att det är så jobbigt att åka "hem" igen, och tiden går alldeles för fort. <3
Klart jag var helt lyrisk i affärerna, de hade ju så himla fina grejer, haha!
Och jag tog ju faktiskt inte många bilder, japanen i mig skäms..
Tack för en super bra helg fina!

Svar: haha, du smittades av min o-japanighet..... tack själv!! PUSSS <3
Linn Wollbrant

2012-11-26 @ 08:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0