Det där med ett jobb va.

Okej, nu ska vi se här då.

För två veckor sedan så ringde det en tjej till mig och sa att hon kom från ett företag som heter Smart Studies. Det är ett företag som antäller privatlärare och som man vänder sig till om man vill ha läxhjälp. I mitt fall ringde hon eftersom någon (tydligen) hade rekommenderat mig som lärare. Vi bestämde då en tid för telefonintervju och jag fick även en uppgift jag skulle förklara, ett s.k. pedagogiktest.

Så ringde hon igår och sa att jag fått jobbet!!

Det innebär alltså att jag kommer få tillgång till ett inlogg och därefter kan man gå in och anmäla intresse till elever som jag antar registrerat dig där. Är dom intresserade av en så hör dom av sig och man bestämmer när, var och hur man ska ses och på så sätt blir man deras privatlärare. Hur bra som helst! Jag bestämmer när jag kan, hur ofta och hur många elever jag vill ha, och allt är egentligen på mina villkor. Är så himla glad!

Och om vi ska ta oss vidare till dagens program så står lunch/mat hos Åkesons på schemat. Kan bli spännande eftersom dom är jordens mest pratglada människor, haha. Efter det ska jag på bio, verkar det som. Det blir kalas.

Operan igår var hur bra som helst! Dom är så oerhört duktiga allihopa. Det roligaste på hela föreställningen var när killen som spelade Greven (Figaros bröllop satte dom upp) försökte bryta upp en låst dörr och glömde av sin replik. Det satt någon i publiken och hjälpte till när folk tappade bort sig så hon sa "Dörren är låst", eftersom det var hans replik. Istället för att fortsätta spela och ta upp sin replik igen säger han då: "Jag vet..." med en stor suck, haha. Ingen är väl mer än människa och det var sjukt mycket att komma ihåg, så det gjorde absolut ingenting, men det var så roligt att han bara fann sig i det hela och drog ett skämt när han tappade bort sig.

Och en sak till! (Det blev änna ett långt inlägg) Glöm inte ladda ner Amanda Schulman och Hanna Widells podcast och lyssna. Dom är sjukt bra.

Puss!

Kommentarer
Postat av: kråkizzz

ett stort grattis, önskar jag dig!

(trots att du nästan körde på mig) haha <3

2012-03-11 @ 16:07:24
Postat av: Sanna

Hur gick pedagogiktestet till och vad bestod det av? Svara gärna till min mail! :)

2014-01-06 @ 13:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0