Utflykt med bildgruppen till Tjörn

Som rubriken så fint talade om åkte vi på utflykt till Tjörn idag.

Vi åkte till Pilane som är ett fornlämningsområde där det finns massa roliga skulpturer. Det här är en av Eva  Rothschild som heter Someone and someone.

I Big Gulp av Erwin Wurm så skulle man stoppa in huvudet och skrika. Detta gjorde Josefin utomordentligt bra. Andrés kommentar på det hela var: Jag trodde jag hade hört allt, men det hade jag inte..

Vi funderade länge på hur denna kunde undgå att snurra runt. Pontus trodde att tyngdpunkten på den måste sitta nedanför linan, att det var enda chansen typ. Är ju inte direkt någon fysiker så det var bara att hålla med. Den heter Allt är möjligt och är gjort av Eric Langert.


Dom här fina glasögonen hängde ihop med en stor kanin som stod lite längre bort. Tillsammans hette dom Giant aid rabbit och beskrevs som Jättehjälpsam kanin som tappat glasögonen. Kent Karlsson stod för denna fina idé.
Vi tyckte det var roligast att ta kort i glasen.



Den här var kul! Först såg det ut som en stor svart klump, men när man kom närmre insåg man att hela figuren var uppbyggd av ansikten. Discussion heter den och är gjort av Tony Gragg.

Sen åt vi mat!

Nästa stopp var Akvarellmuséet i Skärhamn. På muséet fick man en sån här lapp som många sedan valt att placera på en lyktstolpe utanför.

Man får ju såklart inte fota inne på muséet, men när vi var i Experimentverkstaden och målade med akvarell fick man fota. Jag fick testa att måla på nått fräckt papper. Det blev såhär.

Så, av denna dag har jag lärt mig en del om Emil Nolde, och även att ordet Konst måste komma från ordet Konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0