Kanelbullens dag

Hej bloggen! Idag lämnade jag in ett ganska så värdelöst arbete.. Men vem bryr sig, jag äger ändå. Det är okej att vara dålig ibland faktiskt.

Annars äger idag mer än igår gjorde. Upptäckte när jag åkte hem att höstfärgerna har börjat komma på riktigt nu. Vad jag tycker om hösten egentligen!

Förresten är det kanelbullens dag idag! Den ni! Världens bästa Elin Persson sprang till och med hela vägen till Ica och köpte "nygräddade" bullar till mig och halta-Josse. Det tog oss en halvtimme att hoppa till stationen idag, haha. Hon kan nog vara den sötaste som hoppar på kryckor för tillfället alltså!

Förresten, det där med alla dagar hit och dit hela tiden, hur löjligt är det egentligen inte? Varför ska kanelbullen ha en egen dag? Snart får väl negerbollen och pepparkakan en också.. Alla såna där dagar går ju egentligen bara ut på att alla ska tjäna pengar. Och för dom nötter (Runo) som går på det: slösa pengar!

Den dagen som är värst är nog ändå semle-dagen. Eller, vad heter det? Skit samma, den dagen när man äter semlor! Den måste ju vara värst, för det är så galet dyrt! En semla kostar typ 30 spänn, rena rånet liksom.

Jaja, nu har jag i alla fall målat klart mitt självporträtt. Eller, det är klart för idag i alla fall. Har ända tills på fredag på mig ju, så det hänger uppe på min vägg för tillfället. Då ser jag det och kommer på vad jag ska fila lite på. Det ser väl inte precis ut som jag, men vem bryr sig?

Nu är det fysik som gäller. Eller, vad sägs om lite Two and a half men istället? Ehe, ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0