Ska man tyda det här eller?

Inatt/imorse vaknade jag två gånger av att jag drömde att jag inte kom med bussen till skolan.

Första gången så skulle jag gå, för att det var så mycket snö. Men när jag gick ner för parkeringen stod Anna och någon mer där och sa att klockan var 16 över, och bussen går ju 17 så jag fick springa tillbaka och ta cykeln. Fråga mig inte varför jag skulle ta den bussen ens en gång, jag åker ju alltid 47? Jaja, anyway. Jag cyklade ner för backen i superfart, men det var ju snö där nere på stranden så jag fick snällt hoppa av och springa hela den vägen.

Jag minns tyvärr inte hur den slutade, eller om det är den som fortsätter såhär, men strunt samma: (Snön var borta här så jag tror det här är andra drömmen)
När jag hade kommit till Linnéas gamla hus ungefär, så mötte jag min kusin Nisse. Han och hans kompis cyklade jättelångsamt och jag undrade hur dom kunde ha tid med det? Dom svarade inte så jag cyklade på som en galning.
När jag kom fram så att man ser busshållplatsen hade jag dock ingen cykel kvar, men det stod en buss där. Så jag tänkte att jag aldrig kommer hinna den ändå, så jag gick lite halvlångsamt sådär.

Då börjar bussen backa mot mig! Så jag längde på stegen och kom med. Det var dessutom inte så mycket folk som det borde varit. Jag satte mig i alla fall och pratade med någon, och så åkte bussen. Den åkte dock aldirg någonstans utan den körde bara runt runt runt vid skolan. Det finns säkert någon som läser här som inte vet hur det ser ut, men jag orkar inte förklara, så dom som bor i Åsa fattar, haha.

Gud, alltså, det var verkligen jätteknäppt. Två gånger drömde jag så också, efter varann?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0