Komplicerade ord och en läskig dröm

Egentligen så är lagar helt omöjliga att förstå. Alla konstiga ord och formuleringar gör den verkligen så ovänlig som möjligt, inte konstigt att den är helt ointressant egentligen. Men samtidigt så måste den ju vara sån, så att det inte finns några kryphål.
Ska förklara vad jag menar. Var på matchsekreterarkurs idag i bandyn så det var därför jag kom att tänka på detta, men i alla fall. I bandyns regler står det att hakskydd måste bäras. Dock står det ingenting om hur det ska bäras, bara att man måste ha det på sig. Sen är det ju en fri tolkning på det. Du kan ha hakskyddet på magen, du bär det ju fortfarande, right?
Så antar jag att det måste vara med lagboken också. Det måste vara ett jtätekomplicerat och svårhanterligt språk för att inga kryphål ska uppstå. Löjligt, egentligen. Det vore ju bättre om det stod så att man fattade?


Jag drömde att jag dog inatt förresten. Det var så himla verkligt, jag trodde verkligen att det kändes så när man dog.
Jag satt på ett hustak med massa folk, i såna där sköna ligg-solstolar. Så låg vi där i alla fall, och fasten vi låg på ett tag så var det mer som en terass. Man gick ut genom massa glas-skjutdörrar för att komma ut där. Och helt plötsligt står det en man där, bakom en av skjutdörrarna, med ett hagelgevär i händerna. Så hördes det ett ljud och så hade han skjutit ett skott. Jag kollade runt på alla andra för dom reagerade liksom inte, och sedan så hörde jag hur det lät konstigt när jag andades.
Plötsligt så var det som att någon osynlig kraft drog mig ut för kanten på höghuset som vi var på och jag bara föll och föll, men ingenting gjorde ont. Så tänkte jag: Oj, jag är nog död nu. Det var ju synd, men det gör ju inte ont. Och tänk på allt jag fått vara med om ändå.
Verkligen jätterealistiska tankar.
Så bara föll och föll jag och sedan vaknade jag. Blev seriöst skiträdd men kunde inte med att väcka Eric. Sen sov jag en timme och vaknade, sov en timme, vaknade, sov en timme, vaknade osv.

Annars är mitt rum klart nu. Min spegel ska ner bara. Det känns.


Kommentarer
Postat av: k. ♥

svary..

2009-10-27 @ 23:15:12
Postat av: k. ♥

självklart skulle det vara sCary ..

2009-10-27 @ 23:15:41
Postat av: Nettan

Grattis grattis, skönt att de va en dröm så vi kan gratta dig på din 16 års dag!!



Love You!! Moster

2009-10-28 @ 10:26:06
Postat av: Anonym

sv; tack linn, det betyder!

ha en jätte bra födelsedag <3

2009-10-28 @ 13:36:29
URL: http://josefinecollin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0