Sjukhet på alla sätt.

Jag tror jag är sjuk. Mitt huvud dör snart, jag sover så fort jag får chansen, kan inte koncentrera mig en sekund, mår illa, känner mig allmänt svag och klen. Usch. Fast ändå, orkar inte vara i skolan så kan lika gärna ligga hemma och sova. Träna är jag inte jättepigg på heller så det är väl helt okej.

En sak jag funderat över (Ang. koncentrationslägrerna såklart, det enda jag tänker på nu förtiden) det är varför allt var så in i -hehe-fint-ord-not- planerat? Jag menar, om man satsade på att utrota 11 miljoner människor, varför inte bara ta död på dom då istället för att göra sig allt besvär med att dokumentera varenda människa? Ville dom på något sätt skryta om hur många dom haft ihjäl, var det därför? Men varför då skriva ner vad de hette, när de kom dit och när de dog? Varför inte bara räkna hur många som dog då, helt enkelt?
Hade Hitler ännu större planer än dom han redovisade för världen? Vad hade egentligen hänt om han vunnit kriget?
Usch, det vill man ju inte ens tänka. En av de värsta sakerna är ändå att det bara är 60 år sedan. Det är verkligen inte alls länge. Det är min livstid gånger 4. Dvs. typ inte allt längesedan. Sjukt. Och att alla människor bara blundade. Ofta man inte märker av ett fångläger som är lika stort som 200 fotbollsplaner? Nej, det är verkligen sjukt allt det där. Tur att Hitler störtades. Annars vet man inte vad världen hade varit idag.

Åh, jag orkar inte med allt just nu. Det kan bara dra. Jag vill tillbaka till Polen igen. Skolan suger. Jag har utvecklingssamtal på onsdag, tydligen. Har en massa arbeten överallt hit och dit. Samtidigt ska vi hinna få ihop någon form av redovisning ang. Polen. Jaja, det löser väl sig, som allt annat.

Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0