Sommar sommar sommar

Sen blev det tisdag och vi vaknade till lika fint väder som dagen innan. Tyvärr hade Cosi en frisörtid så på förmiddagen när hon var hos frisören tog jag mig ut till Days Bay. Tyvärr lyckades jag sätta mig på fel buss osv osv så när jag väl kom fram hade jag typ tid att stanna en halvtimme, sen åkte jag hem igen, haha. Jaja, what to do. Det var vackert som vanligt, och jag såg ända till Kaikoura-bergen på sydön. Det händer inte allt för ofta. 
Man kanske kan skymta dom längst bort vid horisonten, men det kommer ju inte med på bild...
Här låg jag bra i alla fall. 
Sen åt vi lunch på altanen! 
Och åkte upp till Mt Vic för att se på utsikten. 
Älskade land 
Älskade stad
Och lilla flygplatsen 
Saknar redan alla vyer med berg och hav och kullar 
Bästa
Och där nere ligger stranden. Om ni kollar längst till vänster på bilden ser ni en väg med massa bilar. Man kan tro att dom kör upp med väldigt lite avstånd, men icke, dom har parkerat där. Så parkerar man i det här landet nämligen. Bara där man känner för't, typ. På den smalaste, slingrigaste vägen, men vem bryr sig?!
Här ser man också bergen, i mitten av bilden skymtar man en kontur och även en vit bergstopp, ser ni? 
Så vackert
 
Och sen det bästa på hela dagen:
Ett underbart (men kallt) bad!
 
Åh, kan inte fatta att det här var tre veckor sedan. Och nu sitter jag i ett kallt, blåsigt, regnigt Sverige... 
 
Vi fortsatte dagen med att promenera till The Cable Car, ta den upp och gå ner genom Botanical Garden. 
Min fina
<3 
 
Och det var en underbar tisdag i Wellington. Längtar tillbaka så mycket. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0