Julafton och juldagen

På julafton, 24 december, var Ellie på jobbet. Tjejerna skulle komma hem vid lunchtid, dvs. kl 12, men som vanligt när det gäller deras pappa (jordens största idiot) så kom dom typ vid 16. Jag gjorde i alla fall pannkakor till lunch som vi åt ute i solen med glass, och sedan spenderade jag eftermiddagen såhär: 
Har haft en sämre julafton kan man säga. 
 
Tillslut kom tjejerna i alla fall och vi hade en mysig eftermiddag/kväll. 
 
Så blev det 25 december, dvs juldagen och även den dag Nya Zeeland firar jul. Det är enligt lag förbjudet att ha öppet om du har en affär (med några få undantag) så allting är stängt, haha. Ellie skulle jobbat men det var så lugnt på jobbet att hon fick ledigt, så vi tog oss in till Waterfront en stund. 
Innan vi åkte
<3
Det var dags för inlines
Och gungor! 
Sen åt vi en jätteäcklig glass
<3 
Sen gick vi till Te Papa och tittade in i flygplanet som stod på utsidan. 
Det var längesedan jag kikade in i en cockpit alltså. 
Så gick vi in och kikade på valhjärtat. 
Sa hej till pingvinen som Katya numera var längre än. 
Och framförallt Glenn!! Han är rätt gammal nu, min bläckfisk. 
 
Och det var den juldagen! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0