Vårvärme och skog

Hej! 
 
Vilket väder va! 17 grader och sol, det kan ju inte bli bättre. 
 
Ligger just nu i soffan och väntar på att maten ska bli klar. Jens gör thaigryta med ris. Efter det är det dags för ett nytt avsnitt Game of Thrones!! Alltså, kan knappt beskriva med ord hur taggad jag är för den serien. Önskar så att det kunde släppas en till bokjävel nån gång så man får veta vad som händer!!! Men, det lär väl aldrig hända, typ. 
 
Påtal om bok så satt jag på balkongen (skriver altanen varje gång...) i bara tunika och läste förut. Det blåste i och för sig lite kallt så jag fick flytta in, men det går ju att ha dörrarna öppna så att man ändå får solen liksom. Så underbart! 
 
Praktiken flyter på. På fredag ska jag hålla ett litet föredrag för avdelningen om sociala medier. Är redan nervös typ, haha. Men det går nog bra! Har ju en hel del tid att förbereda mig. 
 
Idag fyller för övrigt min lilla kusin Frida hela 20 år. GRATTIS <3 Jag vet inte riktigt hur det gick till dock för jag trodde att jag var 20, men, det visade sig visst att jag fyller 22 i år. Herre gud, 22 känns så himla mycket? Å andra sidan är jag ju rätt vuxen. Bor ju liksom själv, handlar själv, lagar mat själv, tvättar själv, allt sånt där vuxet. Ändå känner jag mig inte det minsta vuxen? Man kanske inte ska det i och för sig, haha. 
 
Glömde förresten berätta att vi var lååååångt ute i skogen och hälsade på Jens faster för typ två helger sedan. Dom har en leonberger hund som var fantastiskt fin och en jättestor gård. Och massa land och framförallt en jävla massa skräp. Fick lite svindel när dom pratade om vad dom ville göra med stället, men tydligen är dom såna; startar projekt efter projekt. Och ja, då har dom ju verkligen hittat rätt för det kändes som det skulle ta en livstid att få ordning på det där stället. Men det kommer garanterat bli hur bra som helst när (om...) det blir klart! 
 
Anyway, här är lite bilder: 
Det fanns en sjö där vovven badade! 
Dom hade hittat en Varbergsposten från 24 juli (vad är oddsen liksom? Pappas födelsedag ju) 1906!! Så jäkla ballt. 
Det står att dom söker en 13 à 14 års gosse till Albin Dahls charkuteriaffär. Och att man kunde få utbilda sig till underofficier och få 1870 kr i lön. Helt fantastiskt! 
Vi grillade. Såklart. 
Humlan hette den här damen! 
Så fin :) 
Vi gick i skogen. 
Trots att det knappt fanns en stig. 
Berra var i himlen. 
Grönt är skönt. 
Jens trampade på. 
Och Humlan sprang iväg och kom tillbaka, om och om igen. 
Det kikades på bajs, och myrstackar. 
Och solen värmde oss, lite grann i alla fall. 
 
Och nu är maten klar så nu ska jag äta! 
Puss & Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0