Photobook of the year

Läste på Sandra Beijers blogg att hon gör fotoböcker om varje år, och jag har ju också haft det i tankarna och till och med gjort en för hand (2010). Laddade ner samma program som hon tipsade om, Blurb, och började. Men gud, vilket jobb det är?! Först att välja bilder, sen att få dom att sitta snyggt ihop. Började på 2012, men insåg att jag egentligen skulle vilja göra ett helt eget album för studenten och balen och det. Och så kom ju Nya Zeeland mitt i allt också, och det måste jag ju verkligen ha ett eget album till. Det var så mycket bilder att jag blev matt och la ner, haha. 
 
Sen fick jag en snilleblixt och tänkte att om man gör fotoboken liksom succesivt över hela året så är det ju bara att klicka hem när året är slut liksom, så jag började på 2014. Bara det att i juni köpte jag nytt objektiv och har således tagit 1400 bilder bara i juli. Skjut mig. Hur fan ska jag kunna välja bland 1400 bilder?! 
 
Såhär ser det ut än så länge i alla fall. 84 sidor och då är halva året klart. Kan tänka mig att boken alltså blir uppåt 200 sidor eller så. 
 
Oh well, nu är det i alla fall dags att hoppa i ridkläderna och åka till stallet för första gången på typ 1,5 vecka. Känns som evigheter sedan jag var där, haha. 
 
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0