En Frida-vecka

Så, idag åker Frida hem. Eller ja, hem och hem. Iväg. Hon åker ju till Auckland som sagt, men iväg från mig i alla fall. Så jag utnyttjar henne en sista gång och lägger upp bilder från hennes dator som hon har tagit!
Vi började med att göra muffins med Katya i tisdags.
På onsdagen åkte vi till Wellington, fönstershoppade, och åt Malaysiskt tills vi knappt kunde röra oss.
Jag visade prov på mina balans-skills!
Gulliga var vi också, hehe.
På väg hem njöt vi lite av den höstiga vädret (som här är vinter dock...)
Utsikt från busshållplatsen. Den lilla röda bilen är Ellies.
Sen åkte vi till Light house cinema och mötte upp....
COSI! Och så såg vi på The Great Gatsby.
 
Sen kom torsdag, och då bakade vi bullar med Katya innan vi åkte in till stan för ännu en middag:
SUSHI! Och nått annat som jag åt, hehe. Efter det gick vi till St James Theatre och såg The Phantom of the Opera.
Fredag tog vi bilen ut till Eastbourne och fikade och kollade på utsikten.

Och sen såg vi ett hus som låg så högt upp att dom hade en gondol upp:
Vi dog av skratt när vi såg det, haha.
 
På kvällen tog vi oss in till Welly, åt en riktigt mumsig trerätters med vitlöksbröd till förrätt, pizza till varmrätt och detta till efterätt:
CHOKLADFONDUE!!!
 
Sen gick vi ut och skakade rumpa och garvade åt alla fyllon innan jag satte mig i bilen och körde oss hem.
 
Lördagen var en äkta bakisdag utan att vara bakis, hehe. Vi låg i sängen i hundra år och kollade på New Girl, tog en promenad till biblioteket och hyrde två filmer, åkte hem, väntade på bilen och så åkte vi och badade bubbelbad tills vi kokade innan vi köpte thaimat som vi åt framför en film med vin och choklad till efterrätt, hehe.
I söndags kollade vi också på New Girl alldeles för länge innan vi åkte ner till mallen och försökte presentshoppa. Sedan såg vi en film och åt kladdkaka på kvällen.
 
Nu är det måndag, igen, och jag jobbar fram till onsdag eftermiddag, Ellie har 3 nattskift på raken.
 
Om 7 veckor är jag hemma!!

Kommentarer
Postat av: Frida

Världens bästa vecka! Älskar att det är så galet många bilder när vi äter, speglar veckan perfekt. ;) Ses kanske väldigt snart igen, sen ses vi när vi är hemma igen :)))

Svar: klart vi ses snart igen! du har inget val nu nar du glomde lite klader ju, hehe. PUSSIS
Linn Wollbrant

2013-06-17 @ 04:14:39
Postat av: johanni

Åh världens bästa godingar!!!!!! Jag vill också äta gott, dansa och ha det bra med er!!! Snart så ses vi och då jävlar ska det gosas!!!!!jag har flera kilo gos upplagrat,.... Hehe pussen linnsan

Svar: DET SKA VI!! heeeela dagarna, hehe. pussselipusspuss <3
Linn Wollbrant

2013-06-17 @ 17:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0