Att fortsätta berätta

Efter jul och allt det där så bar det då av mot södra ön, efter lite krångel med felbokad färja osv.
Det började med färjan över.
Sen kom vi i land och helt plötsligt var det gult ute, istället för hav.
Såg makalösa vyer på vägen ner.
Och sälar!!!
Andlöst vackert var det i Kaikoura.
 
 
Sen var det dags för delfinturen:


Även här hade det blivit fel i bokningen så dom fick klämma in oss (efter mycket besvär) på två olika turer, en 05.30 och en 9.30, med delade simplatser, så vi hade 2 platser i vattnet och en fick vara på båten, och sen bytte vi. Först ut var jag, Jens och Simon. Vi såg horisonten en gång kanske, och det bidrog nog extra till att nästan alla på våran båt blev sjösjuka, haha. Jag mådde inte bra heller, men avskyr ju att spy, så jag satt mest och såg blek ut gissar jag. Både Simon och Jens spydde och ja, vi tog inte så många bilder helt enkelt. Det enda bra var väl att folk blev sjösjuka under tiden så att tillslut fick vi vara i vattnet alla samtidigt!
 
Oavsett så var det helt magiskt att se delfinerna i det fria sådär, och simma med dom, och framförallt att dom är så nyfikna och lekfulla helt av sig själva. Dom simmade längs med båten, hoppade, gjorde volter, osv. Som sagt, magiskt!
 
Dagen efter drog vi vidare till Nelson.
Där åkte vi till paradiset!
Hela gänget!
 
Sen bar det av mot färjan igen, och hem för att fira nyår!
 
Missar såklart hälften av bilderna, men ja, ni får en liten skymt av allt vi sett och gjort i alla fall!
 
Nu är det sovdags igen, men är ledig imorgon, wiho! PUSS

Kommentarer
Postat av: Josefine

ÅH vad härliga bilder! Du verkar ha haft det helt underbart!! :)) Och väldigt glad att jag har bokat delfinturen nu efter att ha sett dina bilder ;)
Synd att du inte kommer till playgroupen dock :(

Svar: jaaa, vi hade det underbart! jag kommer kanske nästa vecka med lexie, men sen är det nog slut med det :(
Linn Wollbrant

2013-01-16 @ 10:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0